wel/geen pap nodig?

Hallo,
Onze zoon is nu 7,5 maanden. Hij wordt 's ochtends rond 05.45/06.00 wakker. Nu krijgt hij van ons een fles opvolgmelk 180/6. Het liefst zou ik hem een bordje pap willen geven maar ja, zó vroeg?
"s Middags krijgt hij een boterham. Het CB zei dat kindjes niet persé pap nodig hebben maar alleen een fles melk lijkt me zo weinig voor de start van de dag. Rond 09.30 krijgt hij fruit en 12.00 dan de boterham. Ik heb niet het idee dat hij er te weinig aan heeft maar toch...hij wordt toch steeds wat ouder. Toch maar vroeg mijn bed uit dan?
Groetjes, Lianne
 
Hoi hoi,

Je kan hem ook pap in de fles geven. Doe ik ook, lekker makkelijk ;-). Pyjamapapje valt hier heel goed in de smaak. Mijn dochtertje is nu ruim 12 maanden en ik moet er nu wel aan geloven om een bordje pap te gaan geven 's ochtends, maar ik vind het zo'n gedoe, vooral als ik moet werken.

Groetjes Petra
 
Of je eet gezellig rond 9 uur een boterhammetje met hem of een bordje pap, i.p.v. het fruit. Dat fruit kan ook op een ander moment van de dag als toetje bijvoorbeeld.
 
Wij eten rond half 10 een boterhammetje. Dan heeft ze om half 7 - 7 uur al melk gehad en krijgt ze tussendoor haar tuitbeker met yoki drink. Rond half 12 nog 1 boterham in combi met fruit.

Volgens het CB hier hoeft pap inderdaad niet. Ikheb het wel in huis omdat ik merk dat mijn dochtertje vaker honger heeft en aanrdag wat eet.

De tijden zijn ook niet op de minuut ... het is een beetje kijken wat je kindje wilt.

Groetjes ...
 
Voor onze zoon (nu 21 maanden) maken we nog steeds 's ochtends een fles pap (heet water met melkpoeder of warme melk, pap erbij. schudden: klaar). Heerlijk samen in bed rustig aan de dag beginnen. Later in de ochtend krijgt hij dan nog een boterham.
De pap staat gelijk aan een boterham, dus wij doen kalm aan met de hoeveelheid brood.
Er zijn volwassenen (vaak sporters) die 's ochtends ook nog steeds met pap aan de dag beginnen.
De warmte van de pap geeft energie en het geeft mij de mogelijkheid om vloeibare kinderomega en een probioticum aan de fles toe te voegen.

Groetjes, Marijon
 
Hoi Marijon,

welke pap gebruik je?? mn dochter van 1,5 jaar krijg nog steeds bambix pap van 12 maanden +,

die van 15maanden+ lust ze niet...

Geef haar nu maar af en toe brood sochtends.. maar wil wel weer pap gaan geven.. eet ze toch naar mn gevoel meer van..

Jess
 
Ik heb in totaal 1 keer pap gegeven, maar m'n dochtertje was er niet echt blij mee. Ze krijgt nu gewoon 's morgens vroeg (tussen 6 - 7 uur) borstvoeding en dan om half 9 een boterham. Dat werkt prima voor ons.
 
Terug
Bovenaan