Wel / Geen ... speciale kleding om borstvoeding te geven

Hallo zwangere dames,

Ik zit in twijfel of ik wel/geen borstvoedings kleding zal aanschaffen. Enerzijds denk ik, ... ik ga niet werken na mijn bevalling dus waar maak ik me druk om. Anderzijds lijkt het me ook wel handig omdat je dan niet "zo ongeveer" 8 keer per dag je hoeft te ont-kleden.

Ik vind de shirtjes ook best wel aan de prijs. Een goede voedingsbeha schaf ik uiteraard wel aan.

Wat vinden/doen jullie?

Groetjes Esther
26 weken en 4 dagen

Hoi hoi,

Ik zou het niet aanschaffen.
Ik heb mijn beide kinderen bijna 8 mnd  borstvoeding gegeven  en ik heb dergelijke speciale kleding nooit gemist.
Binnen no time ben je met je normale kleding hartstikke handig en hoeft niemand tijdens het voeden een ontblote borst te zien.

Groetjes Vis79 (37 wkn zwanger)

Haai!

Ik heb zelf 2 voedingsBH's en 1 voedingshemd. Verder heb ik een aantal overslagtruitjes: erg handig, die kun je zo onder je borst 'hangen'. Dus zit je ook niet met een blote buik te voeden.

Die truitjes zijn van de H&M mama-lijn (gewone zwangerschapstruitjes dus), gestreept. Die vind ik erg handig!

Succes!

Ukkie26, mama van Lise (02-04-08)

Hoi hoi,

Een lekker zittende voedingsbh is wel erg prettig. Maar speciale kleding is niet nodig. Ik droeg toendertijd een makkelijk bloesje, truitje of vestje in combinatie met een hemdje. Het hemdje ging onder de blouse omhoog zodat de borst vrij kwam; zonder blote buik en zonder blote borst (je moet goed je best doen om iets te zien) heb ik goed kunnen voeden.
In het begin is het even vinden naar de prettigste houding en hoe je je kleding aan de kant frummelt. Maar na een paar keer heb je de slag zo te pakken.

groetjes!

Terug
Bovenaan