Wel hartactiviteit maar vruchtje te klein

Hallo allemaal,

In de laatste 2 jaar heb ik 2 miskramen gehad. Begin deze maand eindelijk weer verblijd met een positieve zwangerschapstest, na bijna een jaar sinds de laatste mk. Vandaag een echo gehad in het ziekenhuis. Ik zou ca. 7wkn zwanger moeten zijn. Er was gelukkig hartactiviteit te zien. Dit was de eerste keer dat wij überhaupt een hartje zagen kloppen, dus dachten dat het wel goed zat. Gynaecoloog gaf echter aan dat het vruchtje te klein is voor 7 weken  (2,5mm ipv 1cm). De grond lijkt weer onder ons weg te zakken. Volgende week opnieuw een echo, maar heb eigenlijk de moed (al)weer opgegeven. Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Hoi gebruiker174876, wat een vervelende mededeling, helaas kan ik goed begrijpen hoe je je moet voelen.

Of het een slecht teken is hangt trouwens van meerdere dingen af, met name van hoe geteld word, ben je 7 weken geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie maar testte je laat positief, dan is dat bijvoorbeeld al gunstiger. Maar het belangrijkste, paste de groote van het vruchtje bij de frequentie van de hartslag en klopte alleen de weken niet? Of klopte het hartje sneller dan bij de grootte past? Dat speelt allemaal mee.

<span style="text-align: center; font-size: 16px; line-height: 1.5;">Zelf had ik vorig jaar laat positief getest, dus dacht 7 weken te zijn bij de eerste echo, nog niks te zien, een week later een hartje, en gegroeit, weer later weer gegroeid en snellere hartslag, de verloskundige dacht dus dat ik me verteld had. HHelaas ging het later als nog mis, maar dat komt weinig voor als je meerdere echos hebt gehad waar het hartje goed sloeg.</span>

<span style="text-align: center; font-size: 16px; line-height: 1.5;">In jou geval kan het dus nog twee kanten op. Weet je waardoor je die twee andere miskramen hebt gehad?</span>

Sterkte bij de volgende echo, hopelijk blijkt alles gewoon goed te zijn!

Beste Vera,

Bedankt voor je reactie. De 7 weken moet kloppem. Ik heb mijn cyclus namelijk duidelijk in beeld dmv clomid en ovulatietesten. We tellen nu 5 weken terug naar de ovulatiedatum en daar worden dan 2 weken bij opgeteld. De gynaecoloog heeft verder niets gezegd over de frequentie van de hartslag. Dus ik hoop maar dat ze het verkeerd gezien heeft of dat het gedraaid/verstopt lag waardoor ze het niet goed kon meten... Er zit helaas niks anders op dan nog een week in spanning af te wachten. Maar blijven hoop houden dat het dan flink gegroeid is.

Wat betreft de oorzaak van de vorige miskramen, daar is niks over bekend. Beide waren in een vroeg stadium, dus dan wordt het vruchtje helaas niet onderzocht. Mij is gezegd dat het pas bij 3 miskramen onderzocht wordt. Maar hopelijk blijft dat uit.

Thanxs, Vera.

Gister een echo gehad en helaas weer slecht nieuws. Ben direct gestart met medicatie om de miskraam op te wekken. Maar tot nu toe geen resultaat. Er staat voor volgende week een curretage gepland. Dus we moeten helaas wéér alle moed verzamelen om er weer tegenaan te gaan. We geven nog niet op!!!

He jakkes wat verschrikkelijk naar! Heel veel sterkte!

Hopelijk komt het alsnog vanzelf af en blijft de curettage je bespaard.

Terug
Bovenaan