wel hartje zien bij vaginale echo,maar niet bij normale buik echo(10 weken)

A

Anoniem

Guest
vanmorgen bij de dokter geweest voor controle.
ze kon bij een normale echo het hartje niet vinden.
dus was er een miskraam geweest zei ze.alleen mijn gevoel zei wat anders en wou een vaginale echo.de dokter zei dat het daar dan ook niet op te zien zou zijn.........maar wat bleek..er was wel een hartje.gelukkig!!!
alleen nu snap ik niet dat het via de gewone echo niet wou lukken.ben nu nog onzekerder geworden.moet over 2 weken weer terug komen,zou de dagen nu al wel voor uit willen drukken.
heeft iemand van jullie daar ook ervaring mee gehad?
groetjes esther

hoi,

ik heb vorige week donderdag een echo gehad in het ziekenhuis en die was ook inwendig,
was toen 11 weken zwanger

ze zei tegen mij dat ze een voorstander was van inwendige echo's t/m 12 weken

omdat dan alles beter en duidelijker te zien zou zijn

want ook ik ging er van uit dat ik een uitwendige buik echo zou krijgen

maar fijn vond ik het wel omdat je alles nu wel vel beter kon zien

als er bij jou een mooi kloppend hartje te zien was en een bewegend kindje , zit het vast wel goed hoor
en zul je zien dat bij de volgende controle een uitwendige echo wel lukt

groetjes moekje
11w+6d

p.s. het kan ook met de dikte van de huidwand te maken heben he

hoi, het is heel normaal hoor, een inwendige echo tot een week of 10 11. Vaak ligt het babietjke dan nog achter het schaambeen bv. en dan is het gewoon niet te zien.

erg naïef van jouw arts om dat niet te weten.

mijn eerste twee echo's met 9 en 10 weken waren per definitie inwendig, heel normaal!!!!

zo had ik ook heel lang dat ze het hartje niet hoorde kloppen met een doptone, ook omdat mijn babietje zich lekker laag in de baarmoeder had verstopt en het schaambeen er nog voor zat. dan moets er weer een echo aan te pas komen of te checken of alles nog goed was.

Als het hartje heeft geklopt dan is alles gewoon goed, maak je maar niet te druk.

veel plezier met je kindje!!!!

groetjes van mm 34+1

bedankt voor jullie reactie.
wat voelde ik mij rot toen ze ook nog zei dat het een miskraam was.
maar gelukkig bleek het tegendeel.ben nu al wel wat rustiger maar vind het wel fijn om over 2 weken terug te moeten komen.wat kun je jezelf dan bleh.. maken eigenlijk.
ik heb juist het hartje gezien,zou juist blij moeten zijn.
maar alsnog heel fijn dat jullie reageerden.
groetjes esther.

hoihoi,

Zelf ook meerdere echo's gehad voor 12 weken en deze waren allemaal inwendig! Ze hoeven niet zo te zoeken en hebben meteen goed beeld.

Denk niet dat je je te veel zorgen moet maken!
Lekker toch dat het hartje zo goed klonk, gewoon positief over 2 weken weer!

Groetjes  Sandra
(26 wkn 6 dgn)

De baarmoeder komt pas rond 12 weken boven het schaambeen uit. Vandaar dat je van tevoren veel moet drinken zodat de blaas de baarmoeder omhoog drukt en de echo goed te maken is. Misschien was je blaas gewoon niet vol genoeg voor de gewone echo.

Hartje is hartje, toch??? Je hoeft je dan toch geen zorgen meer te maken, het was gewoon te vroeg voor  een buikecho! Rare arts!
Ingeborg

Terug
Bovenaan