Wel luisteren naar oma en thuis niet

Hoi,

Ik heb twee kinderen. Een zoon van bijna (oktober) 2 en een zoon van vier maanden. Ik werk drie dagen in de week. Op twee van deze dagen komen zijn oma’s om de beurt een dag oppassen en de andere dag past zijn andere oma bij haar thuis op. Dan brengen we beide kinderen daar naartoe.

Het probleem is gaat uiteraard om de oudste: Als bij haar iets op de salontafel staat, laat hij het staan. Ook een koekje jat hij niet van tafel. Als hij thuis is, dan pakt hij alles van tafel wat hij kan vinden. De afstandsbediening, de onderzetters etc.
Ook als we binnenkomen bij haar om de kinderen op te halen, is het eerste wat hij doet, iets van tafel pakken.

Ook komt hij bij oma niet aan de etensbakken van de poezen. Bij ons gooit hij ze altijd om en kiepert hij het water om. Die oma hoeft maar 1 keer te zeggen dat hij niet naar de straat mag lopen en hij draait om en gaat iets anders doen. Als wij iets vragen trekt hij zijn schouders op en draait zich om en gaat even iets anders doen. Uiteraard belonen wij hem door goed zo te zeggen of te applaudisseren. Zodra wij onze rug naar hem gekeerd hebben doet hij het weer.
Kortom bij oma luistert hij wel en bij ons niet.

Dat is frustrerend.

Wie heeft tips.

Wendy
 
Hoi, ik heb een soort gelijk probleem met mijn zoontje van 3 1/2 jaar. Ook ik heb nog een baby (dochter van 8 mnd.) en het is echt een teken dat ze 1 op 1 aandacht van je willen. Ik ben sinds kort begonnen met een moment per dag in te lassen waarbij ik alleen maar aandacht heb voor mijn zoon (mama - Stan-tijd) en dat zou moeten helpen. Bij mijn zoon uitte het probleem zich ook in niet luisteren naar mij en niet willen eten (na de geboorte van de baby is het er langzaam ingeslopen dat ik hem weer ben gaan voeren). Ik ben sinds kort dus begonnen met wat veranderingen en ik hoop dat het gaat helpen want het is om gek van te worden (en frustrerend want naar anderen luistert hij wel....).

Succes in ieder geval en wellicht helpt het bij jou ook om 1 op 1 aandacht te geven op de momenten dat de baby slaapt.

Groetjes,
Mandy
 
Terug
Bovenaan