wel/niet wasverzachter?

A

Anoniem

Guest
als je de babykleertjes gaat wassen,mag je dan wel of niet wasverzachter gebruiken?
de een doet het namelijk wel en de ander niet(in verband met allergie).

groetjes.

Mijn kraamhulp van vorige keer zei meteen "nee geen wasverzachter, nergens voor nodig en daar krijgen ze toch alleen maar uitslag van".
We hebben het het eerste half jaar ook niet gebruikt en daarna langzaam ingevoerd. Maar hoe dan ook eczeem had hij toch.

Groetjes Lillian

Hoi,

Ik heb het in het begin zonder wasverzachter gewassen maar ben na niet al te lange tijd toch wasverzachter gaan gebruiken voor sommige kledingstukjes, niet voor de hydrofiel luiers want dan schijnen ze minder goed vocht op te nemen...
Ik ben toen wel wasverzachter gaan gebruiken die hypoallergeen is(van Robijn). Ik weet niet of dat veel uitmaakt maar daar voelde ik me wel prettig bij.

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en nu 15w en 1 dag zwanger van de 2e

geen wasverzachter gebruiken ivm kans op allergie

groetjes

hoi,

ik kreeg laatst van iemand een tip (misschien wel elders op het forum gelezen, maar dat weet ik niet meer). was de kleertjes met de babyshampoo die je gaat gebruiken. daar worden ze ook lekker zacht van. je kindje ruikt dan heel lekker als het de kleertjes aan heeft en de babyshampoo ´s geven zelden allergische reacties. mocht dit wel zo zijn dan merk je dat heel snel aan je kindje. maar vaak gaat het goed met babyshampoo.

wel opletten dat je maar een heel klein scheutje in de wasmachine gebruikt, anders schuimt het teveel.

groetjes monique.

Ik heb nog nooit in mijn leven wasverzachter gebruikt. Dus ook niet voor mijn kindje. IIk ben nogal een voorstander van 'een beter milieu begint bij jezelf' en wasverzachter staat nog steeds als behoorlijk schadelijk voor het milieu aangegeven. En tja wat een kind niet kent zal die ook niet missen, dus de wasverzachter blijft gewoon in de winkel wat mij betreft.

groetjes,
Wietske

Wietske,

net wat je zegt, ik gebruik ook nooit wasverzwachter dus ben het ook niet van plan te gaan gebruiken.

Miep

Terug
Bovenaan