Wel/niet zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Shannah 18 jaar (weet het vrij jong maar toch wil ik dit vragen) Ik woon sinds 2 maanden samen met mijn vriend hiervoor hebben we 6 maanden bij mijn moeder gewoond.

Ik heb het idee dat ik zwanger ben. Dit heb ik wel vaker omdat ik een darmziekte heb en me buik dan opzet en ook symptonen krijg vergelijkbaar met zwangerschap (misselijk, moe ect.) Mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid was 7 oktober. In mijn ongesteldheid en daarna hebben wij gewoon sex gehad (of geklust zoals ze dat hier noemen ) mijn ongesteldheid duurde 1,5 dag langer dan normaal (ben al jaren ongesteld en altijd 5 dagen of minder) Na mijn ongesteldheid bleef ik nog zeker 7 dagen kleine beetjes bloed verliezen. Ik heb op internet zitten google'en en vond daar een artikel over buitbaarmoederlijke zwangerschap, hierbij verlies je ook kleine beetjes bloed. Nou heb ik dit nagevraagd bij de huisarts en die zei dat dat niet klopt. Ik lees net bij een ander forum dat het soms een paar dagen duurt voor het bevruchte eitje in je baarmoeder is. Nou is dat bloeden gisteren opgehouden. En ik voel me niet helemaal 100 % ..Vanochtend misselijk en al de hele week ontzettend moe. (val na me werk op de bank in slaap) en voel me helemaal futloos.(kan niet van me darmen zijn al 2 weken geen last meer)  Vanochtend onderweg naar de dokter voor een urine test (blaasontsteking ) ik denk dat is handig vraag ik gelijk of ze een zwangerschap test doen. Hebben ze geen testen meer.komen van de week weer binnen.  Aangezien ik zondag avond op vakantie ga, wil ik toch wat meer zekerheid (die home testen vertrouw ik niet mijn beste vriendin 6 keer negatief en ondertussen  24 weken zwanger)

Nou is mijn vraag aan de vrouwen die zwanger zijn (geweest ) Komt dit jullie bekend voor? En kennen jullie bepaalde test die wel 100 %  betrouwbaar zijn.

Ik hoef geen reactie's van wat ben je jong... of je bent veel te jong. daar schiet ik niks mee op. Mijn vriend is 25 en we zijn al een aantal jaar bij elkaar. een kind ben ik al jaren niet meer vanaf mijn 13e zorg ik al voor mezelf. dus als het zo is is het hartstikke welkom en kunnen wij er samen echt wel voor zorgen!

Alvast bedankt voor de berichtjes die (waarschijnlijk wel) komen

groetjes shannah

Hoi Shannah,

Wat balen zeg dat de testen bij de huisarts op waren! Weet je nog niet waar je aan toe bent.
Ik heb zelf de test van Clearblue gebruikt en volgens mij is die test voor 99% betrouwbaar. Vreemd dat je vriendin 6x negatief heeft kunnen testen.

Ik zou gewoon een thuistest halen en het proberen!

Heel veel succes!

Groetjes Marije
9w5d

Hoi Shannah,

Zelf voelde ik de symptomen altijd pas als ik ca. 6 weken zwanger was, maar ik geloof dat er ook wel vrouwen zijn die al eerder moe of misselijk worden.
Ik zou gewoon zelf een test doen. Als je een goede hebt (bijv. inderdaad ClearBlue), is die net zo goed als de test van de dokter (echt waar!). Ik zou een digitale kopen, dan hoef je je ook niet blind te staren naar lijntjes of stipjes, maar dan staat er gewoon 'zwanger' of 'niet zwanger', lekker duidelijk. En als je 'niet zwanger' ziet staan en je wordt niet ongi, kun je altijd over een tijdje nog een keer testen, want er zitten geloof ik 3 teststaafjes in een verpakking.

Groetjes,

Eveline
21,4 zwanger van nr. 2

hoi   meis,die thuistesten zijn toch echt wel betrouwbaar hoor.ik heb er zelf   3 gedaan.eerst 2 van het kruitvat en daarna van de da .de een maakt het zwangerschapshormoon sneller aan als de ander.de 3e die ik deed was positief.

haal gewoon een test bij de drogist echt,ze zijn gewoon goed en dan kun je met een hopelijk mooie uitslag op vakantie.gr.en succes   karin

hoi meid

als je wel wilt weten of je zwanger bent kun je ook een thuis tester halen van een echt merk waar er 2 in zitten en die kun je dat ook gebruiken en die geven 9van de 10 keer wel het goede aan hoor tenzij je nog te vroeg bent dan... maar ook als je nog te vroeg er bij bent kan een huisarts het niet vast stellen dat maakt geen verschil hoor de huisarts zei bij mij vermoederlijk ben je wel zwanger maar kan het niet zeker zeggen en ik stuur je naar de gyn daar bleek ik al 6wk zwanger te zijn zo zie je maar weer
en meis je hoeft je niet te verantworden van wegen je leeftijd er is hier al een giga discussie over geweest  (ben zelf net 18 en zwanger van de 2e en doe het ook prima!) en we laten iedereen in zijn waarde wand leeftijd telt echt niet  en jullie  zullen een prima mama en papa zijn hoor

liefs samantha 22w5d

Hoihoi,

als de eerste dag van je laatste menstruatie op 7 oktober was, dan ben je nu zo'n beetje aan het ovuleren. Als je een cyclus van 28 dagen hebt, dan moet je zelfs nog ovuleren, dit weekend.
Je kunt dus op dit moment nog niet zwanger zijn. En je kunt dit ook nog niet testen. Dit kan op zijn vroegst 4 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus in jouw geval 4 november. Als je altijd een cyclus van 26 dagen hebt dan kun je natuurlijk twee dagen eerder testen.

De tests van de huisarts zijn even betrouwbaar als de thuistests. Ik vind er alleen nog wel verschil in zitten welke je neemt. De "huismerken" vind ik zelf niet zo fijn. Ik vond de Clearblue heel fijn, zowel de gewone als de digitale.

Als je graag zwanger wilt worden (en dat begrijp ik uit je verhaal) dan hoop ik dat het snel gaat! Succes nog!
Groetjes, José

Nou ik heb er toevallig nog 1 thuis liggen (boven de trap in een doos  ) (nog van de verhuizing) ben aan het kijken of ik er bij kan komen een schijterd in hoogtes dus kan even duren. We hebben niet zo ijzeren trap en ik spring niet hoog genoeg:D

@ Gossee : We proberen niet bewust zwanger te worden. Net verhuisd ik wil eerst nog van baan veranderen en dan gaan we het proberen (over 1 á 2 jaar)   Maar ben er wel heel mee bezig. Doordat mijn beste vriendin zwanger is.  Het liefst stop ik aan het einde van de maand met de pil. Maar das niet slim. Komt het toch dan zijn we ook dolgelukkig..

Ben blij dat er niet gereageerd wordt op me leeftijd. Kreeg een paar weken geleden een reactie van iemand die het over een nichtje van haar had (17 en zwanger van een tweeling ) Een kind met een kind kan niet. Kinderen kunnen niet voor andere kinderen zorgen. Rot opmerking vond ik het. Ik heb een gehandicapt zusje van 4,5 jaar jonger als mij. En zolang als ik me kan herinneren zorg ik samen met mijn moeder voor haar. ( niet om een nieuwe discussie op te roepen hoor!)

In ieder geval bedankt voor alle reactie's

gr. Shannah

Hoi,

De 'symptonen' die jij beschrijft komen me bekend voor. Deze symptonen had ik ook en aan de hand daarvan ben ik toen een zwangerschapstest gaan doen (hoewel ik wist dat het eigenlijk onmogelijk was om zwanger te zijn, omdat ik aan de pil was). Toen heb ik een test gehaald van de kruitvat, en ja hoor, ik bleek zwanger te zijn. De zwangerschapstesten die je in de winkel kan kopen zijn heel betrouwbaar hoor. Mijn huisarts vertelde dat hun dezelfde soort test gebruiken. Maar ik snap jou ook, omdat je vriendin toch zwanger bleek te zijn na die 6 testen. Weet je zeker dat ze de testen niet te vroeg afnam? Want je kan pas die testen doen na de dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten zijn geworden. En sommige vrouwen maken dan nog te weinig zwangerschapshormoon aan die wordt gemeten met zo'n test.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Groetjes Rinszz

Terug
Bovenaan