Wel/niet zwanger???

Hoi,

Ik zit even met een dillemma... Ik heb een zoontje van anderhalf waar we ontzettend gelukkig mee zijn. Wij zijn nog niet echt bezig met een tweede, want we hebben nu eindelijk weer een beetje onze avonden terug... Daar genieten we van.

Nu heb ik 2x mijn pik doorgeslikt, omdat het zeg maar niet uit kwam om ongesteld te worden.
Maar beide keren ben ik 1x vergeten om een pil te slikken. in de bijsluiter stond dat ik dan moest stoppen met de strip of juist door moest gaan met een volgende strip. Dat heb ik beide keren ook gedaan. Nu is het alleen zo...
-Heb het gevoel dat mijn buik groter is, dikker, harder...(Mjn broeken gaan strakker zitten)
-Het idee dat mijn borsten groter zijn geworden (al doen ze geen pijn en zie je geen aderen lopen)
-Ik moet om het half uur naar de wc. en dan zijn het gewoon grote plassen zeg maar.
Verder voel ik me wel oke eigenlijk, geen misselijkheid en ook niet extreem moe (tenzij mijn zoontje heeft liggen spoken die nacht).

Zou ik zwanger kunnen zijn? ik wil nog even wachten met een test te doen. Vanavond neem ik mijn laatste pil in en heb dan een stopweek. Over een paar dagen zou ik dan ongesteld moeten worden, of niet...
en in hoeverre is de pil schadelijk voor het evt. kind...

wie weet er een evt. antwoord?
 
oja... daarbij ben ik ook sneller geemotioneerd... Mijn collega is oma geworden, kon wel huilen van geluk.

de leidster van mijn zoon is zwanger, kon ook wel huilen van blijdschap... :)
 
Tja, kan natuurlijk wel, sommige raken zelfs zwanger door de pil heen. Als je die verschijnselen al hebt zou ik gewoon nu al een test doen. Dat haalt je uit de stress en je weet waar je aan toe bent.
Of de pil schadelijk is voor je kind zou ik echt niet weten.
 
srry even een grapje tussen door ik zat noodles te eten en stikte er bijna in moest vreselijk lachen dat er staat heb 2x de me pik door geslikt haha. sryy hoor haha.

Maar ja pil is niet goed voor een ongeboren kind.
 
De eerste 6wk is er geen bloedcontact tussen jou en je kind omdat de placenta nog niet is aangelegd, dus ik denk dat het wel mee valt en er geen schade is nu. Je hoort vaker dat vrouwen door de pil heen zwanger worden zonder problemen later. Dat is net zoals met alcohol pas je het in de eerste 6wk drinkt dat het geen schade achter laat voor je kindje.
Ik ben benieuwd wat er uit je test komt, het kan ook zijn omdat je nu 2 strips hebt geslikt dat je lichaam van slag is, weet niet wat je gewent bent. Ikzelf heb nooit problemen gehad als ik een pil was vergeten.
Succes met wat de uitslag ook zal zijn.
 
Terug
Bovenaan