wel of geen 3e kindje

Hallo,

ik ben een trotse moeder van een zoon (bijna 5) en dochter (bijna 3) en ik twijfel heel erg of ik wel of niet een 3e kindje wil. De liefde voor een 3e is er zeker, maar ik heb twijfels of ik dat wel aan zou kunnen. Ik heb een drukke baan als kleuterjuf en vind de combinatie werk, gezin en huishouden best pittig. Maar aan de andere kant is er wel dat verlangen diep van binnen. Graag zou ik in contact komen met anderen die hier ook over twijfelen of die hebben getwijfeld. Wat was jullie keuze en hoe ben je tot die keuze gekomen.
 
ik heb nu een tweede kind op komst. als het geen miskraam is zoals de vorige 6. en ik blijf gewoon proberen anders ja je weet wel enzoweet je zeker dat je partner geen soa heeft????? da overkwam mijn zus namelijk. ze heeft het hellaas niet overleefd
XXX Mario Henk Sjek Van Gelder-Götze
 
Ik zit in hetzelfde schuitje, al een jaar twijfelen we over een 3de kindje.
Mijn man en ik willen dolgraag nog een derde maar ook ik heb schrik dat het misschien te veel gaat worden.
Mijn dochters zijn nu 3,5 en net 5, dus we zijn uit de pampers en middagdutjes, hoeven nergens rekening mee te houden en kunnen gewoon ergens naar toe gaan zonder dat we vanalles moeten meesleuren. Ook de praktische kant schrikt me wat, hoe krijg je alles geregeld, er zou nog een extra slaapkamer bijgebouwd moeten worden op zolder, passen we dan nog wel allemaal in 1 auto, ...
Ook financieel, het leven wordt alleen maar duurder, gaan we onze 3 kinderen nog wel alles kunnen geven...
En wat met het leeftijdsverschil, mijn 2 dochters schelen amper 1.5jaar en hebben echt veel aan elkaar. Gaat ons 3de kindje er misschien enkel wat bijhangen en gaat die nooit zo'n band hebben met zijn/haar oudere zussen...
Maar: het voelt alsof mijn gezin nog niet compleet is! Ik wil over een paar jaar geen spijt hebben dat we niet voor een 3de gegaan zijn toen het nog kon.
Dus ondanks alle twijfels, stop ik deze maand met de pil en zien we wel :)
 
Ik zit niet helemaal in dezelfde situatie, maar vind het wel herkenbaar. Wij gaan op het moment voor ons vijfde kindje en dat is net zo'n vraagstuk: kan het financieel, wordt het niet te druk, etc.... Maar we gaan ons hart achterna en dat geeft zo'n rust bij ons. Vorig jaar ben ik al voor de vijfde keer zwanger geworden en kreeg toen een miskraam. Hierdoor kregen we het gevoel dat we dat misschien als teken moesten zien dat we met vier gezonde kinderen compleet waren. Maar wat zijn we het afgelopen jaar onrustig geweest en sinds we hebben besloten er toch voor te gaan hebben we zo'n rust gevonden! Uiteindelijk hebben we 'gewoon' ons hart gevolgd!
Natuurlijk moet je ook verstandig nadenken, als het financieel echt niet kan, snap ik de twijfel. Maar als je je kind kan voeden en kleden moet het denk ik geen bezwaar zijn om je hart te volgen....
Succes met het maken van een keuze, ik snap precies wat jullie doormaken en ik hoop vooral dat jullie met de keuze die jullie maken rust in jullie hart zullen vinden!
 
Ik twijfel ook om voor derde te gaan. Ik heb twee gezonde kinderen van 1,5 en 3 jaar. Ik heb ook dezelfde vragen. Op dit moment laten mijn man en ik het onbewust aan het Lot over. We gebruiken geen condoom meer.
 
Hallo allemaal,
Ook hier de twijfel. we hebben drie kinderen, eentje van 5, eentje van 3 en onze jongste wordt in april 2. Vorige maand dacht ik dat ik zwanger was, alle symtonen waren er maar geen zwangerschap. dit heeft ons aan het denken gezet. mijn man wilde altijd al een vierde. ik was er echter van overtuigd dat drie echt de voldoende was...tot vorige maand.
Nu is het zo dat ons tweede kindje een stofwisselingsziekte heeft. Ze kan er oud mee worden maar het brengt veel zorg met zich mee. dit is genetisch. mijn man en ik hebben een kans van 1 op 4 op een kindje met deze stofwisselingsziekte. De voel relativeren zeggen we een of twee kindjes met deze ziekte, we hebben de kennis en de ervaring in huis.
Financieel, waar we er drie eten kunnen geven kunnen we er ook vier eten geven. er is altijd nog wel ergens op de bezuinigen. en de auto....die is al voor 7 personen....
Mijn verstand zegt, wees tevreden maar hoe zet ik het gevoel uit? Telkens wint het gevoel het van mijn verstand.
groetjes


 
Terug
Bovenaan