Wel of geen Aerosleep???

Hoi,

Ik vroeg me af hoe andere (aankomende) moeders hierover denken.

Moet je nu wel of geen aerosleep aanschaffen voor in het ledikantje?
Ik hoor hele verschillende opmerkingen erover. de ene loopt er helemaal mee weg tewijl de andere is aan geraden door de wijkverpleegkundige om de aerosleep zo snel mogelijk terug te brengen naar de winkel.

Ik vraag me af hoe jullie erover denken. Zodat ik wat meer meningen heb voordat ik mijn beslissing neem.

alvast bedankt

groetjes Snoopy

hallo

wij hadden bij iris een aerosleep aangeschaft voor de prijs van 65 euro. de winkel heeft ons deze aangeraden wij hadden er nog nooit van gehoord.
toen de kraamzorg hier kwam op intake hoorden wij dat deze niet goed gekeurd is. en kregen een folder over veiligheid met betreking op slaapgebied van baby's.
we wilde terug naar de winkle maart deze nam hem niet terug omdat we deze gekocht hadden en de datum 14 dagen ruilemn verlopen was.
hij hangt hier nog gewoon in de kast ongebruikt.
misschien leg ik hem deze keer wel op het bedje ik zie wel.
maar de kraamhulp mag hem niet gebruiken en zal hem tijdens de kraamperiode er dus afhalen als je hem er op hebt liggen teminste dat werd tegen mij gezegt 2 en half jaar geleden.
groeten petra

Hey hallo,

FF een vraagje waarom zou je het  WEL willen?
Het  klopt dat een kraanhulp hem niet mag gebruiken en verwijderd hem van het bedje.

Ik heb een zoontje van 11 maanden, die  slaapt op een  gewoon matrasje. Matrasje heeft wel een uitwasbare tijk ( 60 graden) en daarover een molton.
De kraamhulp deed altijd een flanelle  luier onder zijn hoofdje leggen tegen het spugen, werkt ook heel goed! hoef je alleen de luier te verschonen als er iets gebeurd.

Nu heb ik een molton onderlegger onder zijn hoofdje liggen, zoals een kussensloop zeg maar. Die zijn net iets dikker.

Als je de eerste krijg proberen ze je echt van alles aan te smeren, zeker mama's die op een roze wolk zitten en alles kopen.  

Groetjes bekker  

Als je iets wilt weten over veilig slapen, kun je het beste kijken op www.wiegedood.nl. Hier vind je alle informatie over hoe je je kindje het meest veilig te slapen kunt leggen PLUS een lijst van alle dingen die te koop zijn en de testrapporten daarvan.

Zo kun je precies zien of je ergens iets aan hebt, of dat het gewoon verkooptrucjes zijn. Als nieuwe ouders wil je natuurlijk dat je kindje zo veilig mogelijk is en daar spelen ze gewoon op in!

Het veiligste bedje  komt in het kort neer op een goed, normaal  matrasje met lakentjes en dekentjes.

Groetjes, Marisa

Hoi Snoopy,

Hier geen aerosleep, de vorige keer ook niet. Ik zie daar het nut niet zo van in en zie mezelf al stijf staan van de adrenaline als de baby er niet goed oplicht en dat ding gaat af. Wel hebben we hier een babyfoon met camera, wat ik echt ideaal vindt. Zo kun je regelmatig ff op het schermpje kijken of de kleine er nog goed bij ligt en geen rare dingen doet.   Misschien is dat wel een "veilig" idee voor je.

groetjes Anja

Hoi,

wij hebben wel een aerosleep in het ledikantje. Toen Lucianna een halfjaar oud was, ging ze van de wieg naar het ledikant.
Ze is een buikslaper, en een aerosleep geeft mij een veilig gevoel.

Gr. Gea

hoi meiden

ik was even aan het snuffelen bij jullie (ben van september forum) en wil hier toch even op reageren.
ik dacht dat de aerosleep alleen een soort van dekje was op het matrasje, en niet die met een alarmsysteem? (die bestaan maar heten geloof ik anders)
www.aerosleep.com
want die heb ik nml wel gebruikt bij mijn  dochtertje. Ik vond het een fijn idee, mocht je kindje gaan draaien, dan kunnen ze toch nog ademen. Ook is het hygienischer ed.
De kraamhulp was hier juist voor.

dus ik kan dat "dekje" juist aanraden.

groetjes

Hallo meiden,

Ook ik wil hier even op reageren. Ik heb een zoontje en zit nu op het augustusforum. Bij mijn zoontje is de matras juist ook aangeraden. Het is geen apparaatje, maar alleen een matras met luchtdoorlatend matriaal. Dus als babytjes gaan draaien en om hun buik rollen, stikken ze niet gelijk, want ze kunnen er gewoon door ademen. Iedere kraamhulp adviseerd dit!  Tenminsten, bij ons wel.
Het is echt een aanrader!!!
Echt veilig en goed gekeurt.

Groetjes

Terug
Bovenaan