wel of geen allergie?

Mijn dochtertje van 4,5 maanden oud had al tijdens de bv-periode last van erge darmkrampjes, zo erg zelfs, dat ze niet wilde eten. Na de overstap op flesvoeding gaf dit geen verbetering. Ik zat standaard zo'n 6 uur per dag met haar op schoot, zodra ik haar neerlegde, begon ze weer te huilen. Als ze geen krampjes had, was ze erg vrolijk. Zodra ze bij de arts ter controle kwam, stopte ze met huilen om hem toe te lachen. Bij de volgende voeding was het echter weer raak. Toen ze 3 maanden oud was kreeg ze een luchtweginfectie waardoor ze amper wilde eten (120 cc per dag). Toen heeft ze ruim een week in het ziekenhuis gelegen. Nu krijgt ze medicatie (Motilium) en de voeding gaat iets beter: ze drinkt zo'n 600 cc per dag. Na haar 2e prikje en een buikgriepje heeft ze weer erg veel moeite met eten. Ze is als vanouds weer vrolijk en levendig en nu drinkt ze  zo'n 450-500 cc per dag, maar het gaat niet van harte. Ik vraag me niet zozeer af of ze genoeg voeding binnenkrijgt, want ze groeit gestaag. Mijn vraag: herkent iemand dit probleem ?? Kan dit duiden op een allergie ?
 
Hai,

Als ze nog steeds veel krampjes heeft, zou dit wel goed kunnen... De krampjes waren ook het enige symptoom wat mijn dochters hadden/heeft. Het niet willen drinken, kan daarbij horen, want ze leggen vrij snel de link tussen drinken en pijn hebben/krijgen...

Maarja, als je nu alleen als symptoom hebt dat ze niet wil drinken... en voor de rest niet veel krampjes meer heeft... zou het ook een kleine drinker kunnen zijn... Dus of het liefst kleine beetjes, vaker over de dag... of gewoon in totaal een kleine drinker...

Ze groeit goed, is vrolijk en alert... Het nadeel van KV is, dat je een bepaalde hoeveelheid "moet" geven... Met BV is dat vrij makkelijk, je ziet niet wat erin gaat en kan alleen afgaan op hoe je dochter het doet... Is ze vrolijk, alert en heeft ze goede plasluiers, dan krijgt ze genoeg...

Dus als er naast het niet goed willen drinken, geen andere symptomen zijn... dan zou ik die verplichte hoeveelheden gewoon een beetje loslaten... Let op haar luiers en haar gedrag.

Hopelijk zo je wat gerustgesteld... Heb je nog vragen over allergie, stel ze dan gerust... Ik ben met drie zwaar allergische dochters al een aardige ervaringsdeskundige geworden... (zelf nu weer bijna 8 maanden op hypoallergeen dieet ivm borstvoeding)

Groetjes Nynke
 
hoihoi,m


wat herken ik dit zeg mijn dochter is nu 10 wken en wij liepen echt weken te lummelen door die krampen echt we hadden alles geprobeert door het con-beuro moetsen we verschillende voedingen gaan proberen en daar regeerde ze vaak nog erger op nu zitten we aan de hypo-allergeen van nutrilon en haar krampen verdwenen als sneeuw voor de zon en ze is veel vrolijker en ze zit nu heerlijk rustig bij je als ze haat voeding op heeft ik geniet er nu enorm van het is nu gewoon een genot als ik haar de fles geef.
ik hoop dat je wat heb aan mijn verhaal.

liefs lilly
 
Terug
Bovenaan