wel of geen babyfoon??

hoi hoi,

ik vroeg me af of jullie allemaal een   babyfoon aanschaffen?
Ik vindt ze tamelijk duur (de goedkopere worden dus weer afgeraden in babyzaken ) dus rond de €80,- zal het zeker wel kosten.

EN gebruik je zo'n ding eigenlijk wel of maak je je zelf alleen maar gek door de hele tijd op dat schermpje/lampjes te gaan zitten focussen?

wij zijn geen buren-mensen dus ik zou hem alleen gebruiken als ik zelf in de woonkamer zit en de kleine op bed ligt... en geloof me... wij wonen niet in zo'n groot huis dat we de kleine niet kunnen horen als ie zijn keeltje open trekt! haha

of sleep je dat ding ook mee naar opa's en oma's en andere visite?
Voor mijn gevoel laat ik mijn ventje straks echt niet op onaceptabele hoor-afstand ergens achter...

ik hoor graag jullie meningen!
x snoopy

Hoi!

Wij hebben een digitale babyfoon van Alecto voor onze dochter en ik zou em niet willen missen. We wonen sinds een jaar  in een eengezinswoning, en als wij beneden of in de tuin zitten, horen we onze dochter niet huilen zonder babyfoon. Toen ze geboren werd woonden we nog in een appartement, maar haar slaapkamer grensde niet aan onze slaapkamer. Als de babyfoon uit stond en de deuren dicht waren, en ze huilde 's nachts dan werd ik daar niet wakker van. Ook daar hebben we er dus echt al wat aan gehad.

Verder zit er in deze babyfoon ook een nachtlampje en verschillende slaapliedjes, die doen we altijd aan als ze gaat slapen. Ook als we op vakantie gaan of bijv. een weekendje naar mijn ouders, dan gaat de babyfoon altijd mee. Ik vind het een goede investering.
Wij hebben bewust een wat duurdere digitale babyfoon genomen, omdat we in een nieuwbouwwijk wonen en met een gewone babyfoon is de kans groot dat er meerdere babyfoons op hetzelfde kanaal zitten en dat je dus je buren erdoor hoor (en andersom).

Je zou de babyfoon misschien ook als kraamkado aan je (schoon)ouders kunnen vragen. Of kijk eens op marktplaats als een nieuwe te duur is, daar wordt ook veel aangeboden.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Hoi,

bij mijn zoontje heb ik er een kado gekregen en wel 1x gebruikt!
Vond het zelf totaal geen geruststelling: ik vertrouw niet zo op techniek...

Toen mijn zoontje geboren was woonde ik bij mijn ouders en had onze kamer op zolder. Overdag had ik mijn zoontje meestal beneden in z'n kinderwagen liggen en de enkele keer dat ie wel alleen boven lag kon ik hem ook zonder problemen horen.

Als ik jou was zou ik gewoon nog ff wachten, als je kindje geboren is en je hebt alsnog het gevoel zo'n ding nodig te hebben kan je  er altijd nog eentje kopen.

Liefs Nika    

Tsja dat vind ik een heel persoonlijk iets.

Wij horen onze zoon dus ook echt niet als we beneden zitten en we hebben de tv aan of zo. We hebben er voor zijn geboorte een aangeschaft ook omdat we bang waren hem in het begin niet te horen als hij ´s nachts voor een voeding kwam. Ruben mocht beslist niet bij ons in de kamer slapen omdat we twee katten hebben en die kruipen overal in dus ook in een wieg. Vond het dus veel te link en je leert kinderen makkelijker wat aan dan een kat iets af. Ook voor als we op visite gingen hebben we er één gekocht. Op een verjaardag met rumoer hoor je denk ik je kindje niet zo snel. We gaan regelmatig naar mijn schoonouders en dan hebben we zeker een babyfoon nodig omdat dat huis erg groot is.
We hadden idd een goedkope en dat was een flutding. Iedere keer stoorde er iets doorheen en als je kind eindelijk doorslaapt en je wordt wakker van andermans kind ben je niet blij! Wij hebben toen een betere gekocht en die was idd zo rond €80,-.

Maar onze buurvrouw heeft er geen en snapt ook niet waarom wij er wel één hebben. Het is je gevoel denk ik. Mocht je achteraf toch denken er één nodig te hebben dan is het zo aangeschaft.

groet,
Jinny

Hoi Snoopy!
Wij waren eerst ook aan het twijfelen of we een babyfoon zouden aanschaffen, maar we hebben er toch eentje gekocht. Vooral als  we beneden zitten en de baby ligt boven te slapen, lijkt het ons fijn. Hard huilen horen we in ons huis sowieso wel, maar het fijne van een babyfoon lijkt mij dat je dan ook de zachtere geluiden hoort die je baby maakt.
groetjes van Iejoor
27 weken en 5 dagen

Hallo

we hebben babyfoon als kraamkado gekregen en ik doe hem vaak gebruiken. Onze huis is ook niet zo groot maar toch hoor ik alles door de babyfoon veel beter. Toen onze dochter nog baby was hoefde ik niet iederekeer naar de trap om te luisteren of ze al wakker is of niet. En nu ze groter is hoor   als ze waker is, ze zet haar muziek doosje aan en doet ze praten tegen haar vrindjes in bed.

En straks doe ik de babyfoon in de kamertje van de nieuwe baby, en tussen de middag als onze dochter ook slap zet ik die op de gang en dan kan ik ze allebij hooren, ze hebben kamertje naast elkaar.

29w4d

hoi hoi,

wij hebben ook een alecto babyfoon gekocht. bij ons hoor je zelfs de wasmachine niet alsíe staat te centrifugeren dus ik voelde mij verplicht om er een aan te schaffen.

wij hebben de alecto dbx-88 gekocht, schijnt een goede te zijn. Wij hebben die van ons aangeschaft op www.goedkopen.nl daar is hij namelijk voor maar 73 euro terwijl overal anders 120 euro kost. Er is niets mis mee, verpakking was heel en vandaag betaald morgen in huis.

ze hebben daar ook nog goedkopere dus ik zou even kijken als ik jou was.

grtjs, Lotte

Terug
Bovenaan