wel of geen derde kindje

A

Anoniem

Guest
hai allemaal

Ik ben hier al een poosje aan t meelezen en vond
het toch wel tijd worden om me voor te stellen...
Ik ben dus een mama van 2 mooie meiden en zoals t
nieuwe topic al zegt in een twijfel verzeilt geraakt..
Wel of niet voor een derde kindje gaan, en hoe
zeg ik me mannetje dat ik er wel voor wil gaan..
hij dus helemaal niet de deur staat op een kiertje
zoals hij t zegt...

T rare van alles is dat ik nu 2 maanden geleden gestopt ben met de pil niet om zwanger te worden
maar meer omdat ik totaal geen behoefte meer had om te vrijen ...t heeft wel geholpen maar ook heel veel verwarring gebracht bij mij ...
we vrijen met condooms maar die zijn nu dus al
2 x geknapt bij mij brengt dat hoop maar ook een schuld gevoel...

Weet dus niet zo goed wat ik hier mee aan moet..

Ik accepteer natuurlijk de keuze van me man als
hij dit niet wil..
Maar ik hoop t wel heel erg graag dat t nog 1 x zo zou mogen zijn..

Vind jullie verhalen dan wel prettig om te lezen,
en soms ook wel grappig over hoe je lichaam je gek kan maken en voel jullie frustratie wanneer die duivels dan toch komen en verdriet als t niet zo mag zijn..

Ik hoop eigenlijk op tips hoe hier mee om te gaan..
of hebben jullie t zelfde mis meegemaakt..

Ook ik hoop nog op t wonder dat me mannetje zegt we gaan ervoor ...

xxx

Hoi Kimona, en welkom bij ons!

Wat een twijfels idd bij je. Maar je schrijft dat de deur van je man op een kiertje staat...? Ik zou het als ik jou was gewoon eens open en eerlijk bespreken. Wie weet zegt hij wel ja! En zo niet, dan weet je waar je aan toe bent en kun je je er ook bij neerleggen, hoe moeilijk ook. Kan me namelijk voorstellen dat je jezelf gek maakt met hoop en schuld na een gescheurd condoom.

Veel succes ermee en wie weet lezen we snel van je dat jullie toch voor een derde gaan :)

Groetjes!

Welkom!

Ik zou het idd eens een keer goed hebben over je kinderwens. Geen beladen gesprek, maar wel dat jullie allebei de voors en tegens kunnen uiten. Misschien dat je man beren op de weg ziet die eigenlijk kleine poesjes zijn. Of misschien dat jij toch anders tegen dingen aankijkt en juist kleine poesjes ziet ipv beren.
Het is iig goed om eens de punten op een rijtje te zetten. Misschien moet je man alleen aan het idee wennen, want zoals ik lees, staat hij er niet helemaa, negatief tegenover!

Succes!

Liefs Daisy

welkom!! ik denk ook dat bespreken het beste is. en heel logisch dat je ook hoop hebt als die geknapt is maar zou je niet schuldig voelen heel logisch toch dat je hoop hebt!!!! ik hoop voor je dat jullie voor nog een kindje gaan!!

hi,

moeilijk he..
bij ons is het anders om, mijn man wil al jaren een derde en ik eigenlijk niet, nu wil ik het wel!

maar toch blijft er een twijfel,meer van oh die vervelende nachten.
de hele dag weer druk met zo'n smurf(het laatste vind ik ook wel erg leuk hoor,maar ja we hebben nog twee kids 8 +5, en die van 8 heeft al huiswerk waarbij we moeten helpen,
later zijn het er twee)
kom ik weer niet aan alles in het huishouden toe
en aan de andere kant denk ik nou en dan
halen we maar weer de kleding uit de schone wasmand ipv uit de kast..haha

je gaat je ook wel weer aanpassen, tja het zal wat krapper in de auto zitten, wrs wordt het voortaan de camping ipv all inclusieve reizen.(want 5 pers. in een hotel/app betaal je de hoofdprijs.
maar goed als dat nou het ergste is(in ons geval :))

sorry voor het verhaal.
toen ik nog niet wilde kwam dat meer door lichamelijke klachten bij vorige zwangerschappen.
die nog niet helemaal voorbij zijn.

vraag je man waar om hij niet wil, en probeer te overleggen.
is iets nou echt zo belangrijk,om het niet te doen..

succes
ps hoe oud zijn jouw twee dochters?

Hallo

Jeetje wat een dubbio ...Ik zou indd gaan praten en die deur open zetten of in goed overleg sluiten en je er bij neer leggen . Want heel eerlijk gezegt is dit niet eerlijk tegen over je man ( echt niet lullig bedoeld hoor !! ) in een goed huwelijk moet toch alles bespreekbaar zijn ?? al ben ik niet getrouwd ahhumm maar toch ghihih ...

Suc6 ermee ;)

Liefss

hai hai

Bedankt voor jullie reactie's , het zet me aan t denken
hoe ik het moet brengen naar me mannetje toe alles is idd bij ons te bespreken maar ik ben nogal direct hmm ik neem nou niet bepaald een blad voor de mond en dat wil nog wel eens voor probleempjes zorgen...
En tja eigenlijk weet je t antwoord al waarom hij het niet zou willen...ik ben de leef met wat je hebt en doe t goed als t kan en GENIETEN ...
Hij is van de maar LATER dan me dochters willen mis studeren en een auto enz...
En dan zeg ik hallo ze zijn 3 en 5 waar maken we ons druk om (al heeft die wel gelijk ssst)

-Hypotheek
-2de huis op camping
- verbouwing
-hij is nog 2 jaar met avondstudie's bezig
GRR mannen hahahaha

Maar goed ik ga van de week na zijn examen maar
een balletje op gooien ...
ik laat t jullie weten
xxx kimona

PS Ja mama ze zijn dus 3 en 5
en bij jou zijn ze weer wat ouder kunnen ze vast een handje helpen met de was uit de wasmand vissen hahahaha...
opnieuw gebroken nachten en flesjes, luiers je moet er wat voor over hebben heerlijk toch ..
xxxx

Hoi Kimona,

Wel heel herkenbaar! Ik ben ook van "je leeft nu en maar 1x!!" en mijn man is van "later als de kinderen willen studeren en wij 10 jaar eerder met pensioen willen....bla bla..."

Ergens ook wel goed. Want we houden elkaar wel in evenwicht! We zijn hierin wel naar elkaar gegroeid! Bijv. als we morgen 1000 euro krijgen dan gaan we met de helft wat leuks doen en de helft sparen in plaats van met alles wat leuks doen (want dat is toch leuk) of alles sparen (want als je het niet gekregen had had je het ook niet gemist dus sparen).

Hoop voor je dat jullie eruit komen!!

Liefs

Terug
Bovenaan