wel of geen doorslapen???????????????????

hoihoi,

ik heb een zoontje van 11 weken.
en sinds een paar dagen slaapt hij door.
of ja....
ik vind het eigenlijk niet dat het doorslapen is.
hij wordt soms wel 4 x wakker snachts.
dan ga ik naar hem toe, om hem rustig te krijgen.
speentje in zn mond en even zn armpjes vasthouden zodat hij niet steeds kan maaien met zn armen.
en dan wordt hij rustig en gaat slapen.
dat doe ik dus soms wel 2, 3 of 4 x in de nacht.
het is niet van de honger dat hij wakker wordt, want ik weet heel goed wanneer hij dat wel heeft. Dat zie ik aan hoe hij doet.

hebben  jullie misschien tips om mn zoontje snachts echt te laten doorslapen zonder dat hij zo vaak wakker wordt????

alvast bedankt meiden!!!!!!!!!!!!!
 
Hi,

Zo te horen zou inbakeren een idee kunnen zijn.... juist omdat hij zo rustig wordt als jij zijn armpjes vasthoudt..... Inbakeren is juist om die maaiende armpjes tot rust te brengen en ze het veilige gevoel uit de baarmoeder of uit je armen te geven....

Groetjes Nynke
 
hoi,

Als je kindje wakker word, ligt het dan nog onder de dekentjes? Bij ons was het probleem dat Danique de denkentjes van zich af trapte, nu slaapt ze snachts in een combisleeper dat is een slaapzak met losse winterzak. Sindsdien wordt ze snachts bijna nooit meer wakker, behalve als ze met haar hoofd tegen de spijlen aan ligt ofzo.

Je kindje was 11 weken geloof ik, hoop dat ik dat goed las, Ik deed bij Danique ook wel meer in de laatste fles, dat wou ook wel helpen. Danique was trouwens 3 maanden toen ze tussen 11 en 7 geen voeding meer nodig had, maar was ook licht bij haar geboorte.

Succes

Maaike mama van Danique
PS misschien kun je een spuugdoekje door de ring van de speen doen, dan rolt de speen niet zo gauw weg.
 
Was ik nog even vergeten, Danique lag vanaf 2 maanden ingebakerd!! Als ik je berichtje zo lees kan dat bij jou kindje misschien ook wel helpen.

Met 4 maanden ben ik overgegaan op de bakerzak kijk op www.pacco.nl of www.bakerzak.nl voor meer informatie.

Met 8 maanden slaapt Danique nu in een gewone slaapzak,

Maaike
 
Een slaapzak wil nog wel eens helpen als je die nog niet gebruikt.
En misschien laten huilen...na een kwartier kijken even strelen (heel even) enz. De tussenpozen tussen het kijken steeds langer laten worden. misschien helpt het .
Succes
 
hoi

mijn zoontjes hadden het zelfde alleen hun kraste hun gezichtjes s'nachts open omdat ze zo met de armen bezig waren en hebben we ook ingebakert.
er is toen iemand van het c.b. thuis gekomen om ons voor te doen hoe we moesten in bakeren. met 2 lakens. en dat hielp echt ze hebben echt lekker geslapen.
ik ben met een maand of 4 er mee gestopt omdat ik merkte dat ze het fijn   vonden om op de buik te slapen, dat deden ze overdag, dan draaide ze zelf naar de buik en daar door sliepen ze ook rustiger door.
je kunt advies vragen bij het c.b. over het inbakeren of op internet kijken voor informatie.

groetjes kristel
 
Terug
Bovenaan