Wel of geen eisprong?

<p>Hallo!</p><p>Even een vraagje misschien kan iemand mij helpen..</p><p>Vorig jaar mei gestopt met de pil en mijn cyclus is heel onregelmatig.</p><p>De laatste 3 maanden zat ik op 34/36 dagen. 25 mei ben ik voor het laatst ongesteld geworden en volgens de app met een cyclus van 36 dagen zou ik rond 15 juni mijn eisprong hebben gehad. 13 en 14 juni had ik dikke witte plakkerige afscheiding dat hoort bij een eisprong las ik op internet? Omdat ik gisteren weer wat meer afscheiding dan anders had heb ik een ovulatie test gedaan, die had ik toevallig nog liggen.. en er was een licht streepje te zien..  wat moet ik hier nou van denken?</p><p>Iemand enig idee???</p><p> </p>
 
Ik denk dat als de test een licht streepje aan geeft dat je mag aannemen dat het klopt, en witte afscheiding is toch vaak wel een teken dat je eisprong er is ,misschien kan je nu kijken hoeveel dagen het duurt voordat je ongesteld word en misschien kijken of het volgende maand ongeveer weer het zelfde is 
 
 
Een ovulatie test is vaak pas positief als de test streep even donker, of donkerder is dan de controle streep. Check maar even wat er in de bijsluiter staat.
Een licht streepje betekend dus geen LH piek, maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je je ovulatie nog moet krijgen omdat het deze maand later is? Kan ook zijn dat het al geweest is. Moeilijk te zeggen natuurlijk.
Succes! xx
 
Een ovulatietest telt alleen als positief als de teststreep donkerder is als de comtrolestreep (itt de zwangerschapstest). Je kunt even kijken wat de ovulatietest komende dagen uitwijst. Ik verwachtte ook een lange cyclus dus begon op 15 dagen met ovulatietesten. Toen had ik een licht streepje, maar de dagen daarna werd deze steeds lichter en verdween uiteindelijk. Uiteindelijk was de conceptie op dag 13 geweest, dus was ik te laat met ovulatietesten. Ik vermoed dat dit bij jou ook het geval is, maar je zou dus kunnen kijken of het streepje komende dagen inderdaad steeds lichter wordt.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Gelukkig hebben we wel geklust rond die tijd om de dag (4 juni tot 16 juni) dus terwijl ik die afscheiding had. Toen dacht ik dat de vruchtbare dagen voorbij waren, gaf de app ook aan. Tot ik gisteren (20 juni) een ovulatie test deed en deze toch wat licht werd en we hebben niks meer gedaan die 4 dagen.. de maanden hiervoor heb ik die ovulatie testen vaker gebruikt maar ik kreeg nooit een donkere streep dus deze maand verder niet gebruikt, had er toevallig nog een paar liggen.. 
Denk dat ik nu alleen maar kan afwachten en denk dat ik rond 1 juli een test ga doen mocht ik dan nog niet ongesteld zijn ik zit dan op 36 dagen.. 
 
Een ovulatie test hoef niet 2 donkere strepen te hebben! Ik heb bijna een jaar lang ovulatie testen gebruikt en bijna nooit een hele donkere streep gehad! Wel degelijk eisprong want ik ben op dit moment 33 weken zwanger. Je moet gewoon de testen die je doet naast elkaar leggen, dan moet je een opbouwende lijn zien, die op een begeven moment weg is.
witte plakkerige afscheiding dan is je eisprong waarschijnlijk al geweest, als ik jet goed heb. De afscheiding die bij een eisprong hoort is draderig en doorzichtig (lijkt op rauw eiwit), dan ben je het meest vruchrbaar! 
 
Dankje voor je reactie.
Ik denk inderdaad dat toen me eisprong was en waarom de ovulatie testen nu wat kleuren weet ik niet. Wij zijn ondertussen ook een jaar verder en de maanden dat ik wel ovulatie testen gebruikte werden ze nooit heel donker.. je kon net zien dat er een licht streepje kwam. 
Ondanks die lichte testen wel zwanger geworden maar helaas een miskraam gekregen met 5 weken en dat is pas 2 maanden geleden dus we zullen zien of het nu weer raak is of niet.
 
Terug
Bovenaan