WEL of GEEN eisprong????!!!?!!????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik heb een vraagje aan iedereen die het misschien weet. Je hoort die verhalen dat ze maanden bezig zijn en er niks wil lukken. Uiteindelijk de conclusie GEEN eisprong

Maar hoe kom je daar nu achter voor je bij de arts zit kun je er zelf wel of niet achter komen en zijn er dus symptomen!!????

Graag hoor ik snel een reactie.
Wij zijn nu nl ongeveer 5 maanden bezig en toch word je er onzeker van dan denk je ik (we zijn)ben nog jong wat zal er aan de hand wezen!!???
Nou ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Groetjes MOPPIE

hallo moppie,

ik zelf heb een hele onregelmatige menstruatiecyclus waardoor het 13 maanden heeft geduurd voordat ik zwanger was.

ik had tussenposes van 4 maanden dat ik niet ongi werd en dus ook geen eisprong.

dat is dus een symptoom volgens mij.

en of er nog meer zijn?weet ik niet maar ik ben wel benieuwd of iemand
anders die weet ,ja het zou makkelijk zijn als alle vrouwen hun
eisprong voelen.

groetjes dollie

Wij zijn sinds kort gestopt met de pil en ik had verwacht dat ik gelijk weer ongesteld zou worden. En ik werd (dacht ik) ongesteld op het goede moment. Alleen bleef dat bij 1 drupje en de volgende dag weer. Dus voor mijn gevoel ben ik NIET ongesteld maar ook NIET zwanger (heb test gekocht). Weet dus niet of alles nu wel weer goed op gang is..... als iemand hier iets van weet hoor ik het graag !

Groetjes Envy

Hoi Moppie, (hahaha, wat klinkt dat leuk..)

Om er achter te komen of je wel of geen eisprong hebt, zou je ovulatie testen kunnen gebruiken. op zwangerschapstest.nu kun je ze goedkoper krijgen dan gewoon in de winkel. Aan de hand van de urine geeft zo'n apparaatje aan of je in je vruchtbare dagen zit... En zijn die er niet; geen eisprong dus...

Verder kan de temperatuur methode ook wel meer inzicht geven... Ik zit nu in de 7e ronde, en ben ook aan het tempen (voornamelijk om m'n cyclus wat beter in kaart te brengen, want ik ben niet heel regelmatig...)

Houdt er rekening mee, dat je er gemiddeld een half jaar tot een jaar voor uit kunt trekken, eer je zwanger bent... Ik heb op een gegeven moment tegen mezelf gezegd; het duurt vaak een half jaar tot een jaar, neem die tijd ook... Nu ben ik er wat rustiger onder.

Voor de anderen (sorry, weet even jullie namen niet meer); als je net bent gestopt met de pil, is het heel lastig te bepalen wanneer je je eisprong hebt. Je lichaam moet nog wennen aan het leven zonder de pil, en je cyclus moet vaak nog op gang komen. Probeer het even de tijd te geven, en wacht je ongi af... Wil je het zekere voor het onzekere nemen, vrij dan in ieder geval regelmatig. Ben je ongesteld geweest, dan wordt er aangeraden om vanaf dag 10 om de dag (of om de twee dagen) te vrijen, dan zit je in ieder geval goed....

Veel succes, en ik hoop dat jullie snel zwanger zullen zijn!!!!!!!

Groetjes Jammie

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie antwoord. Als ik het goed begrijp heb je een eisprong gehad als je daarna ook ongi word. Toch????

Nou bedankt voor jullie reactie en aangezien ik regelmatig ongi ben ga ik er maar vanuit dat het met die eisprong wel goed zit!!

Groetjes MOPPIE

Ongesteld hoeft niet meteen te betekenen dat je automatisch ook een eisprong hebt gehad. Soms kan er ook dan een cyclus tussendoor zitten zonder eisprong.

Maar inderdaad, als je heel regelmatig bent, kun je er voor zover ik weet wel vanuit gaan dat je een eisprong hebt.

Terug
Bovenaan