wel of geen fleecedeken?

hallo,

Ik wil graag even jullie mening vragen. Voor de babyuitzet heb ik destijds twee fleecedekentjes gekocht. De kraamverzorgster vond die niet goed en heeft er toch wel min of meer op aangedrongen dat mijn man a la minute een wollen deken ging kopen. Hij kwam terug met een wol-katoen mix deken  omdat volgens de babywinkel bij ons puur wol niet meer mag.   Nu heb ik dus twee fleecedekens ongebruikt in de kast liggen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zie namelijk dat de babysleeper ook van fleece is gemaakt. Het bezwaar van de kraamverzorgster was trouwens dat fleece niet ademt. Maar ja, volgens mij dragen ook heel veel sporters fleecetruien. Gr Joeki  

hoi,

Geen idee eigenlijk. Volgens mij heb ik een fleece dekentje in de reiswieg van Quinny.
Ik geloof niet dat het gevaarlijk is hoogstens wat meer zweterig. Je kind zit vaak niet tot de nek toe ingepakt en "ademt" waarschijnlijk wel genoeg via zijn hoofdje en armpjes.

groetjes Elke

Hoi,
Ik heb voor Isabel een fleecedekentje in de kinderwagen en in het wiegje slaapt ze ook oner een fleece dekentje, gekocht bij Prenatal dus ik neem aan dat het een prima dekentje is.
Fijn he, zo'n kraamhulp...
Groetjes Rene

Ik had ook een fleecedekentje in het ledikantje liggen, maar de kraamverzorgster haalde deze er ook af omdat het syntetisch is en de kleine de warmte daardoor niet goed kwijt kan. Aangeraden wordt katoen of wol. Ik geloof dat het er ook mee te maken heeft dat als de baby met zijn/haar hoofdje eronder komt dat het dan niet goed kan ademenen ofzo.

In fleece kan de warmte inderdaad niet weg. Ons werd geadviseerd in de wieg/ledikant wol of katoen te gebruiken. Die fleecedekens kun je gerust gebruiken in de wandelwagen of lekker in de wipstoel of de box. Daar liggen ze relatief maar een korte tijd in en vaak ben je erbij. Da's wat anders dan een hele nacht er onder slapen.
Succes met alle verschillende adviezen, haha!
Patricia

Ik had in het begin een fleecekleed in de box liggen omdat Phoebe zich  moeilijk warm hield, en de kraamverzorgster vond het geen probleem, Zij vond het juist een goed idee omdat de warmte lekker vast houd. Ze moet natuurlijk wel de warmte die ze over heeft kwijt kunnen, dus je moet de klein niet tot de nek toe inpakken en wat er net als werk gezegt een babywrap is ook van fleece. Dus ik denk ook niet dat het kwaad kan, anders verkopen ze het toch niet in een babyzaak.

Liefs,

rachel

Terug
Bovenaan