Wel of geen gerookte zalm???

Ik heb diverse sites gelezen over zwangerschappen en voeding!!
Bij de een staat dat je wel gerookte zalm mag eten en bij een ander staat dat het afgeraden wordt!!
Wat zijn jullie ervaringen?? Eten jullie wel of geen gerookte zalm?

gr
FF

Hoi FF

Op zich kan gerookte zalm geen kwaad voor de kleine. Het risico zit in de listeria bacterie die in de vis kan zitten. Het wordt dus afgeraden om vis uit de supermarkt ed te eten die bijv. al ingevroren is geweest.
Ik heb zelf wel verse zalm gehaald bij een visboer waarvan ik zeker weet dat als ik vraag of het echt vers is hij eerlijk andwoord zal geven. En ook in een luxe restaurant heb ik gewoon zalm gegeten (wel eerst gesproken met de kok of het echt vers was)
Dus mijn tip. Als je echt zin hebt ik zalm, gewoon doen, maar even opletten waar je het haald.

Groetjes Natalie
(34w1d)

Vanwege de listeria bacterie moet je uitkijken.

maar gerookte zalm, gehaald bij de visboer kan geen kwaad.
De voorverpakte in de supermarkt kan er soms al een tijdje liggen en dat zou dan dus evt. kwaad kunnen.

Ik heb het zelf in mijn zwangerschap wel minimaal gegeten uit voorzorg

Groetjes,

Suus

Hoi hoi,

Ik heb een keer gerookte zalm gehaald bij de visboer en hij smaakte me gewoon niet haha en laatst een keertje in een restaurant, maar voorverpakt zou ik hem niet zo makkelijk kopen nu ik zwanger ben! idd i.v.m. listeria

liefs Daantje

quote: daan_tjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2008 13:53:24'));

Hoi hoi,

Ik heb een keer gerookte zalm gehaald bij de visboer en hij smaakte me gewoon niet haha en laatst een keertje in een restaurant, maar voorverpakt zou ik hem niet zo makkelijk kopen nu ik zwanger ben! idd i.v.m. listeria

liefs Daantje

Ik heb gister in het blad Zwanger net gelezen dat je beter geen gerookte zalm kan eten. Ik doe het dus maar niet meer.

Heb overlegd met vk en gaat alleen om voorverpakte gerookte vis dus vers mag!
als je al die verhalen moet geloven wordt je gek daar staat dat je dit wel mag daar weer van niet, gewoon vk vragen als je twijfeld.

Liefs Daantje

Terug
Bovenaan