wel of geen kinderen.

Hallo ik ben 30 jaar. Doordat ik prive en relatieproblemen heb gehad ben ik gaan twijfelen aan mijzelf.Daardoor vind ik het moeilijk te bepalen of ik wel kinden wil.
Graag wil ik in contact komen met anderen die ook voor deze keus hebben gestaan. Voornamelijk waarom je juist niet of toch wel voor kinderen hebt gekozen. Waar was je bang voor of juist niet. Ik ben bang wegens omstandigheden in de direkte familie, oma,moeder en zusters.
Overleden kinderen tijdens zwangerschap of na geboorte of handicap. Ook omdat ik zelf depressief ben geweest en nu nog niet vertrouw op mijzelf. Wie herkent dit?

hallo, ik kan je een ding zeggen, zolang jij niet lekker in je vel zit moet je absoluut niet aan kinderen beginnen, ik heb het zelf meegemaakt, en me daarmee de eerste (niet te vervangen) jaren met mijn eerste kind door de neus geboord, als je eigenlijk zelf nog heel veel aandacht nodig hebt zal je het niet aan je kindje kunnen geven, (àls de zwangerschap goed afloopt- mocht die niet goed aflopen ben je natuurlijk helemaal aan jezelf overgeleverd!)Als er een reden voor is dat je depressief bent (geweest) zorg dan eerst dat je dat uit de weg werkt door naar een psycholoog te gaan, je zult zien dat het je helpt jezelf- en dan later ook je kind- beter te begrijpen, en met je emoties-goed of slecht om te gaan.Je kind heeft recht op een moeder die weet wat het is om gelukkig te zijn, en dat samen met haar kind te beleven!

Terug
Bovenaan