wel of geen klein dekentje in bed...

Hallo allemaal,

Bij ons thuis laait de discussie nog wel eens op: wel of geen  klein dekentje  in bed. Dean heeft een heerlijk klein dekentje van heel zacht materiaal, wat groter dan een normale hydrofyle luier. Zodra hij dit dekentje heeft, valt hij vrijwel direct in slaap. Ligt er lekker tegen aan te knuffelen en op te sabbelen. Andere kant van het verhaal is dat hij er wellicht in kan  stikken..?? Is dit  onterechtte bezorgdheid..?? Hoe slapen jullie kids?

Groetjes!  

Onze kleine vent heeft een Ieniemienie knuffel, en ook nog zo'n lapje met allemaal labeltjes eraan in de vorm van een vogel...(schreeuwend duur maar wel interessant)
voor als hij 's morgens wakker is en nog eventjes wil spelen, is ongeveer 15 cm doorsnee ofzo..
Als je bang bent dat hij in de kleine deken kan stikken, knip je hem toch gewoon in kleine stukjes?
Probeer eens een klein stukje; als dit goed gaat en geaccepteerd wordt kun je altijd de hele deken nog verknippen. Heb je gelijk héél véél reserveknufjes ook makkelijk!!!
Succes!
Groetjes Saskia

Hallo,

Dat is natuurlijk erg moeilijk allemaal. Onze dochter heeft een labeldoekje en dat is echt favoriet. We hebben er maar eentje extra gekocht zodat ze er boven en beneden eentje heeft. Want dat ding steeds op en neer slepen werkte niet echt.
Ook zij valt met dat doekje in slaap. Of ze ligt ermee te knuffelen en eraan te sabbelen. Of ze legt het bovenop haar hoofd en valt dan zo in slaap.
Het doekje is niet zo heel erg groot dus ze krijgt altijd wel adem.

Jouw zoontje doet eigenlijk hetzelfde maar met wel een hele grote doek. Tenminste als ik naar een hydrofiel luier kijk die zijn toch niet echt klein. Ik zou inderdaad ook zoals mijn hierboven al werd geschreven het dekentje gewoon in stukken snijden. Dan heeft jullie zoontje niet zo'n hele grote lap, maar toch lekker zijn knuffeldekentje. En je hebt direct een aantal reserven.

Succes ermee
groetjes Anninas

Hoi,
ik heb voor onze meisjes ook een tutteldoek om mee in slaap te vallen. ik heb er een voor boven in bed en een in de box. die voor in bed zijn de helft in formaat van die van beneden omdat ze ook vaak de doeken op hun gezicht leggen tijdens het in slaap vallen. als ze dit met de kleine doen, bedekt het nooit hun hele koppie en krijgen ze zoals hiervoor beschreven gewoon lucht.
ik heb de grote beneden in de box liggen omdat ik dan in de buurt ben en makkelijk kan zien of ze hem over hun hoofd heen leggen als ze er mee spelen of in slaap vallen.

ik zou zo'n hele grote idd in stukjes proberen te knippen. ook handig dat je dan idd reserve hebt.  

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan