Wel of geen klossen???

Hoi meiden,

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb nog geen klossen in huis.
Ik twijfel heel erg omdat de vorige keer ik het niet prettig vond onders ons bed. De rand van het bed werd hierdoor erg hoog en hard bij het uitstappen en ik deed mijzelf elke ochtend flink pijn mee.

Vervolgens hebben we een logeerbed op klossen gezet. Dat ding is welgeteld 1 keer gebruikt toen de VK kwam kijken toen ik weeën had (daarna gingen we naar het ziekenhuis).

De kraamverzorgster vond het niet nodig (ik heb eerst ook nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen dus was thuis snel op de been) en ik ga echt niet mijn kraamperiode in het logeerbed liggen. (waar trouwens momenteel ook geen plaats voor is en het bed zal dus op zolder komen te staan, gezellig zeg!!).

Nu heb ik ze dus nog steeds niet en ik weet dus niet wat ik zal doen. Wel of niet huren. Als ik ze dus wel ga huren zal ik ons bed weer op klossen moeten zetten met het gevolg weer die ellendige pijn bij het uit bed komen.

Wat vinden jullie?

Groetjes,
Rosanne

Ik zou in elk geval zorgen dat je ze in huis hebt. Je weet immers niet hoe de bevalling dit keer gaat lopen en of je weer een kraamhulp hebt die het geen probleem vind. Dan kun je ze er altijd onder zetten als het nodig is. Tenminste, bij ons bed is dat een klusje van een minuutje. En je hoeft er niet voor te betalen, toch?
Grappig trouwens, ik vind de klossen onder ons bed echt heerlijk!!!
groetjes Soela

Ik mocht mijn klossen gelukkig ook snel weer weghalen, de kraamvrouw vond het onzin dat ze er onder moesten, thuis maakt ze ook haar bed op zonder klossen... Misschien kun je het navragen bij je kraamcentrum hoe zij er tegenover staan.
Ik vond mijn bed ook te hoog met klossen, erg vervelend!

Succes de laatste weken!

Ik ben ook nog aan het twijfelen. Ons bed is al vrij hoog, helaas net niet hoog genoeg dat er geen klossen onder hoeven. Ik vond het ook niet prettig dat super hoge bed.
Vind het ook niet praktisch met oog op ons zoontje van 2. Hij  zit regelmatig op ons  bed. Verder is het de bedoeling dat ik in het ziekenhuis beval. Klossen zijn dus in principe  alleen voor de kraamverzorgster. Denk dat ik ze maar in huis haal, maar ze er nog maar niet onder zet. Ons bed is niet zo zwaar, dus ze staan er zo onder als het nodig mocht zijn.

Groetjes Sabine

Hoi,

Van mijn kraamverzorgster mochten ze er ook onderuit. Ik vond het zelf idd ook erg eng, zo'n hoog bed, ivm ons zoontje van twee jaar.
Maar je moet in ieder geval wel zorgen dat je ze in huis hebt want het kan net zo goed zijn dat je een kraamverzorgster en/of verloskundige treft die die dingen per se er onder wil. Oja, (bier)kratten kan ook!

Groet, Juul

Heej,

Ik zou ook zorgen dat je ze in huis hebt.
misschien niet zo prettig, maar als de bevalling begint, is het misschien toch handig dat manlief er ze snel onder zet.
Sommige Vk doen er moeilijk over, in principe hebben ze gelijk, de klossen zijn voornamelijk bedoeld voor haar terwijl jij in bed ligt, dan hoeft ze niet zo ver te bukken en voorkom je dat zij rugklachten krijgt. Volgens mij mogen ze je zelfs weigeren zonder bedklossen.
Bij mij gaan ze er ook onder uit als ik bevallen ben, ik vind het ook niet prettig zo hoog (het is nu te hoog voor mij).
Je kunt ze beter in huis hebben, als dat je dadelijk een mopperige VK en KV in huis hebt.

xxx
Yvon

Bij ons kunnen niet eens klossen onder het bed vanwege de kastombouw die we hebben.. Had ik bij het telefonisch intakegesprek van de kraamzorg ook aangegeven, maar daar werd gelukkig helemaal niet moeilijk over gedaan. De verloskundige adviseerde me wel om een matras bij de hand te hebben dat we bovenop dat van mij kunnen leggen, voor het geval dat de bevalling zo snel gaat dat we de tijd niet meer hebben om naar het ziekenhuis te gaan. Het is voor hun nl ook niet echt prettig werken lijkt me om de hele tijd voorover gebukt te staan of te zitten tijdens zo'n bevalling, ze moeten er toch een beetje makkelijk bij kunnen lijkt me...

Terug
Bovenaan