wel of geen kraamfeest

Ik ben nu zwanger van de 3e en zie erg op tegen wekenlang visite straks na de bevalling. Wij overwegen een kraamfeest te organiseren. Lekker iedereen tegelijkertijd. Wel even druk, maar dan heb je het maar gehad.
Bij de vorige zat ik zes weken later nog beschuiten met muisjes te smeren....
Ik vrees alleen dat ik moeders en schoonmoeders niet buiten de deur kan houden en dan heb je nog mensen die op de dag van het kraamfeest niet kunnen waardoor je alsnog weken lang bezoek hebt. Iemand hier ervaring mee?
 
Hay hay,

Ik snap je idee. Je blijft zo in de visite hangen dan. Dit wordt ons eerste kindje en wij denken erover om de vagere vrienden en familie na de eerste week uit te nodigen.....zo kunnen we eerst even genieten met zijn 3en en om de paar dagen de mensen die close zijn in alle rust ontvangen...

Geen idee of dit reeel is...............

Succes liefs
 
Hey, wij hebben hetzelfde dilemma...

Eigenlijk zou je 2 verschillende kaartjes moeten kunnen versturen; eentje naar mensen die je ECHT graag aan je bed wilt hebben in de kraamtijd, en eentje voor de mensen die je alleen 'ter kennisgeving' wilt vertellen dat je een kindje hebt gekregen...

Wij hadden de vorige keer ook wekenlang bezoek, waaronder ook een hele schare neven/nichten, ooms/tantes van m'n man, waar ik echt GEEN behoefte aan had...

Dus deze keer de twijfel; toch weer bezoek thuis, en dan gewoon minder kaartjes sturen of een kraamfeest? Kraamfeest heeft als nadeel dat het gauw zo onpersoonlijk is...
 
Hoi,
Wij hebben zowiezo de vorige keer een week gewacht voordat we de kaartjes hebben verstuurd. De eerste twee weken hadden we dus eigenlijk alleen maar gewoon de nabije familie over de vloer(opa's,oma's,zussen en allerbeste vrienden).
Wij deden ook maar 1 bezoek per dag en af en toe een 'vrije dag' voor ons zelf. Het is allemaal al heftig genoeg vond ik. Ook werkte ik de mensen na 1,5 uur echt de deur weer uit.
Maar van sommige vrienden vond ik het af en toe wel gezellig als ze de hele avond bleven, maar ik heb gemerkt dat niemand het erg vind als je gewoon duidelijk aangeeft dat het tijd is om te gaan. En ook hebben we wel eens kraambezoek afgebeld omdat we het even niet trokken, vonden mensen ook niet erg. Ik vond ons huis zowiezo te klein om een kraamfeest voor iedereen te organiseren en om er een ruimte voor te gaan huren vind ik weer veel geld kosten. Maar ik kan me voorstellen dat het ook wel relaxed is dat je niet continu visite over de vloer hebt.
Wij zullen dus geen kraamfeest doen en ik laat het een beetje afhangen van hoe de bevalling en de eerste tijd gaat hoe vaak er bezoek komt.
Ik vind dat je je gezinnetje om nr 1 moet zetten en wat die visite's er van vinden maakt me niet zoveel uit haha.
Liefs,
Mar
 
De kaartjes wat later sturen gaan wij dit jaar ook maar eens doen. Goeie tip ;)
Je naaste familie & vrienden ga ik toch meteen bellen. Dat kraamfeest. Ik zie toch mee na- dan voordelen.
 
Terug
Bovenaan