Wel of geen lakenje over slaapzak

Onze knul is alweer 7 maanden en best een bezige bij.

Met slapen doe ik hem in de slaapzak en een stak lakentje van fedde en kees (met een rits) omdat ik dan denk dat hij dan langer gaat slapen, maar laatste tijd rolt hij steeds op zijn buik onder dat lakentje. Kan dat kwaad?? Soms voordat hij in slaap valt ligt hij ook boven het lakentje, maar als hij dan slaapt, leg ik hem alsnog eronder. In de hoop dat hij goed slaapt.

(Hij komt nog steeds 2x s'nachts)

Wat denken jullie, lakentje weg doen? Of wel laten zitten....

Ik zou hem weglaten... Gewoon om te voorkomen dat het onder het dekentje komt met zijn gezicht ☺️ plus ik denk dat een slaapzakje warm genoeg zal zijn ☺️ onze dochter sliep met twee maanden ofzo al alleen in een slaapzakje zonder dekens ☺️

Zonder lakentje inderdaad. Misschien laatste fles (als je borstvoeding geeft misschien overwegen de laatste voeding een fles te laten zijn) met Johannes broodpitmeel doen? Heeft hij een voller gevoel. En wat bij ons werkte was de 3 minuten regel. 3 minuten wachten voor je naar hem toe gaat ‘s nachts. Soms vallen ze binnen die 3 minuten zelf weer in slaap terwijl wij ze er misschien al uit gehaald zouden hebben. Succes!

Onze zoon is ook 7 mnd en een aantal weken terug gestopt met het Nunki lakentje. De reden hiervoor was dat hij tijdens de vakantie slaapt in een Deryan tentje en daar kan het lakentje niet in. Tot onze verbazing gaat het best goed. Soms moeten we hem even terugleggen omdat hij dan helemaal gedraait is. Net als hierboven gaan wij niet meteen naar hem toe. Wij wachten eerst 5 minuten.

Ik deed er eerst ook een lakentje bij, omdat mijn gevoel zij dat dat moest. Maar mijn dochter had daar echt helemaal niks mee. Slaapzakje is echt afdoende.

Terug
Bovenaan