wel of geen light?

A

Anoniem

Guest
Tijdens mijn 1e zw heb ik me daar keurig aan gehouden. Geen light produkten eten/drinken waar aspartaam aan toegevoegd is. Zou namelijk een vergrote kans geven op beschadiging van het zenuwstelsel bij je ongeboren kindje.
Echter hoor ik daar nu (3 jaar later) nog steeds verschillende verhalen over. Wel/niet/wel/niet/wel/niet...pppffff...
Dieetiste op mijn werk zei dat 't geen kwaad kon. Maarjah, dat aspartaam staat nu eenmaal bekend om het feit dat het rotzooi is..en wil mijn (ongeboren) kind dat niet aandoen!

Hier iemand die zich er al meer in verdiept heeft??

Ik heb inderdaad gehoord dat het heel slecht is in de zwangerschap, maar zeker weten doe ik het niet,
mocht ik zwanger raken dan laat ik de light producten in ieder geval staan. Neem liever het zekere voor het onzekere,

Liefs Iris

Hallo,

Ik hoor ook verschillende dingen. Bij voedingscentrum.nl kun je lezen wat een toegestane hoeveelheid is en ik begrijp daaruit dat je ook wel light producten mag drinken als je zwanger bent. Zelf vind ik het ook wel eng hoor, dus als je er vanaf kunt blijven, dan zou ik dat doen.

groetjes Empe

hallo ik wilde even hier op reageren, ik heb een operatie gehad ,een gastric bypass dat is de dunne darm aan de maag aansluiten ( voor af te vallen VEEL) maar dan  kan  ik geen pure suiker  meer verdragen   dus als ik nou zwanger zou zijn dan moet ik wel light drinken!!! heb geen andere keuze en mijn arts heeft gezegd dat een zwangerschap gewoon mag met deze operatie en de gyn zei ook dat het niets uit maakt ?? dus nu dat ik jou verhaal las dacht ik meteen hoe moet dat dan ooit met mij ???
ik ga het voor de zekerheid toch nog een keer goed navragen, misschien kan ik je dan een goed antwoordt geven,
                                        groetjes wendy

hoi hoi,

Ik wilde even reageren....ik ben moeder van 2 gezonde kids en ik schrok wel van jullie berichtjes. Ik drink namelijk al een jaar of zeven alleen maar light drank en dan eigenlijk alleen cocacola light. Ik wist helemaal niet dat het schadelijk kon zijn voor het kind maar hier schrik ik enorm van.

weet ook niet of het idd zoveel kwaad kan, ik bedoel bij mij toevallig niks aan de hand maarja dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.....

ow ja wendy ik drink ook alleen maar light om een keer iets anders te drinken bij het afvallen. Ik heb gelukkig niet zo'n ingreep als jij hoeven doen maar vind het wel heel knap van je, ikzelf heb een overgewicht van ong 25 kg en ik sport nu 5   dagen in de week en ben in de sportschool   bij de dietiste en zo hoop ik rond de grote vakantie mijn doel bereikt te hebben....als ik nog niet zwanger ben want dat gaat natuurlijk voor maa rgoed sporten kun je ook nog al ben je zwanger...
Ik denk ook zoals in jouw geval dat als je light moet drinken omdat je niet anders mag dat het echt niet zo'n probleem zal zijn, kijk het is met alles zo TEveel van iets is nooit goed.

liefs bloempje

hoi hoi,

ik drink nooit light frisdrank, maar ik gebruik wel altijd zoetjes in mijn koffie en thee.
mag dit dan ook niet tijdens de zwangerschap?
ik weet dat koffie en thee drinken ook niet zo goed is als je zwanger bent, maar zal dit toch we af en toe blijven drinken.
moet ik er dan suiker in doen?

groetjes kwinty.

Heb even wat zitten zoeken, maar tis heel erg tegenstrijdig allemaal. En dat maakt me dus onzeker! Zie bovenstaande links.
Denk dat ik er wel rekening mee ga houden, het flink gaat beperken. En ook eerder produkten zal kopen met de 'goede' zoetstoffen.

Zie links hieronder:

aspartaam

zoetstoffen

Hallo allemaal,

Misschien kijk ik er wel helemaal verkeerd tegenaan...  Ik let wel op mijn voeding letten, maar ook weer niet teveel. Ik vind dat ik gezond eet en drink (geen light) en wil met bepaalde dingen best rekening houden, maar je kunt er ook in door slaan. Toen mijn moeder zwanger was heeft ze zich ook niet strak aan de regeltjes gehouden en kijk...ik ben kerngezond!!!
Ik rook niet, drink in principe niet en beweeg, dat is goed voor een kleine, maar misschien zit ik er wel helemaal naast!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan