wel of geen mozzarella?

Hallo allemaal!

Wie kan mij helpen?
Ik dacht dat ik gewoon mozzarella kon eten tijdens mijn zwangerschap, maar nu was ik op een kookcursus en daar vertelden ze me dat dat niet kon. Het zou niet goed zijn voor de baby.
Nu had ik weer gehoord dat de 'goedkope' mozzarella van koemelk altijd gepasteuriseerd is in Nederland en dus veilig. En dat je buffelmozzarella ook gewoon kunt eten omdat de gevaarlijke bacterie niet in buffelmelk zit.
Wie weet nu wat waar is?
Ik moet volgende week weer naar de vk en dan kan ik het ook vragen, maar ik vergeet de laatste tijd zoveel, dat ik het hier maar alvast vraag.

Groeten,

Erica

Dat van die buffelmelk weet ik niet, zou je eventueel de fabrikant op aan moeten schrijven, maar mozzarella van koemelk kun je idd alleen eten als ze, net als bij brie, gepasteuriseerde melk hebben gebruikt.

Nu eet ik bijvoorbeeld wel broodjes mozzarella uit de oven, omdat je de mozzarella dan verhit en eventuele bacterieen dus gedood worden. Je moet dus alleen even goed kijken als je de mozzarella rauw wilt eten.

Je kunt alleen besmet raken als de mozarella gemaakt is van rauwe melk. Dat is tegenwoordig verboden voor EU-landen.
Als je het zeker wil weten moet je even naar de laasboer gaan of bij albert heijn op de kaasafdeling vragen , zij hebben een heel mooi boek waar in de ingredienten van hun kaasproducten in staan

en kazen met rauwe melk mogen alleen verkocht worden , in nederland in elk geval
wanneer er op het product duidelijk staat aangegeven dat er rauwe melk inzit
Daarom eet ik nu nog steeds af en toe en broodje met brie of taostjes met lekkere kaasjes waarvan ik zeker weet dat er geen rauwe melk inzit

Terug
Bovenaan