Wel of geen nachtvoeding geven???????????

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb een dochtertje van bijna 8 weken ( 12-09-2005 Kim)
Nou krijgt zij 6 * 120 cc.
Ze was bij geboorte 4040 gram ( ze is 2 weken te vroeg geboren)
Ik geef nog steeds een nachtvoeding , ze heeft ongeveer het volgende schema

07:00
11:00
15:00
19:00
23:00
tussen 3 en 4

Nou zegt bijna iedereen die vraagt hoe het met Kim gaat dat ik die nachtvoeding moet afbouwen.
Vraag hoe doe ik dat? Ik ben er eindelijk vanuit gegaan dat Kim zelf wel aangeeft wanneer ze die voeding niet meer nodig heeft.
Ik heb al geprobeerd om haar overdag meer te laten drinken maar dat lukt niet. Ze laat zelfs vaak nog gedeeltes van haar flessen staan ( helaas blijft ze wel om de 3.5 / 4 uur komen)

Hebben jullie goede suggesties? Het is mijn 2e kindje en die is nog steeds vaak 's nachts wakker dus ik twijfel enorm of we toch met Kim iets moeten afbouwen.

Groetjes Femke
 
Hoi,

mijn dochter is vanzelf in haar dag-nachtritme gekomen. Na een aantal weken werden we ineens pas om 6 uur geroepen, ipv om 3 uur. Maar een collega van mij heeft haar beide kinderen in het nachtritme moeten pushen, omdat die met 5 maanden nog niet doorsliepen. Moet je ook tegen kunnen trouwens! Maar jouw dochter is nog maar 8 weken, dus ik zou het nog even op z'n beloop laten.

Succes met slapen.

Karin.
 
Ik zou me ook niet druk maken. mijn kleine man is nu 15 mnd en sliep pas vanaf 10 mnd door. Mij maakte het niet uit (hij kwam soms elk uur) en kreeg bv. Laat je kleine lekker en geniet gewoon van het bijzondere moment samen.
 
Ik denk dat het zeker gezien je dochtertje twee weken te vroeg is geboren, het belangrijk is dat ze de voedingen krijgt die ze nodig heeft. Dus als ze vraagt om een voeding, zou ik die gewoon geven. Snap niet waar sommige mensen zich toch mee bemoeien...

Je kan haar vergelijken met een baby van 6 weken en die slapen toch echt niet door! Het heeft volgens mee met gewicht te maken en gaan de meeste babys rond een week of 12 doorslapen of kan je dan proberen wat meer voeding overdag te geven. Maar nu nog niet.
Doe wat je gevoel je ingeeft en kijk naar de behoefte van je dochter!

groet,
Jinny

 
Hoi Femke,
Als je dochter 's nachts zelf nog vraagt om een voeding, zou ik die lekker blijven
geven. Ze gaat vanzelf doorslapen als ze daar aan toe is.
Je zou als je het perse wilt wat rijstebloem door de laatste fles kunnen doen. Dat
vult wat beter en wat langer.  Dat zou kunnen maar ik zou het niet om die reden doen.  
Dat ze 2 weken te vroeg was, is geen punt. In feite zijn kinderen tussen de 37 en  
42 weken  'op tijd'. Bovendien had je dochter een prima geboortegewicht. Dus dat is
niet de reden dat ze het nog nodig heeft. Ik denk dat ze er gewoon  nog niet aan toe
is om door te slapen. Ze is ook nog erg jong. Toch
Mijn zoontje is een maand te vroeg geboren en ondanks dat sliep hij toen hij 10  weken was van 23.00 tot 06.00. Hij is vanaf  toen gewoon niet meer voor een nachtvoeding  gekomen. Ik heb het  hem  dan ook aan laten geven.  
En dit alles ondanks dat hij dus wel last had van dat hij te vroeg was. Hij was een  
hele slechte eter. Ik heb eerst wel vingervoeding gegeven omdat hij anders niet genoeg voedingstoffen binnenkreeg. Toen hij beter begon te eten ben ik ook gestopt
met "dwingen" omdat hij wel aangaf wanneer hij honger had.
Zo zie je maar die kleintjes geven het vanzelf aan. En wat de buitenwereld ervan
zegt, dat maakt niet uit toch? Je moet op je eigen gevoel afgaan.
Geniet lekker van je kleintje want het gaat al snel genoeg...
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan