wel of geen papfles bij 4 maanden

ik bedoelde idd bij mijn vorige bericht bij de leeftijd van 4 maanden.
Het lijkt erop dat onze dochter geen pap lust(tot op heden) Ze drinkt 4x 180ml en tot gister dus 5x
Vanavond krijgt ze geen late fles meer en dan kijken we hoe ze doorslaapt. En dan zouden we vanaf morgen flessen van 210cc kunnen geven als ze aangeeft honger te hebben.
Met fruit wil ik deze week ook beginnen maar dat is nog geen vulling, toch??

Hoi Swoopy,

Waarom willen jullie de laatste fles laten vervallen?

Ons is verteld (en dat bleek ook zo te zijn) dat een kindje vanzelf aangeeft als hij/zij deze niet meer nodig heeft. Ze doen dat door of de late fles niet meer te willen, of 's ochtends de fles niet meer te willen.
Tijs wilde ineens 's ochtends zijn fles niet (hij was toen 5 mnd en een week). Toen hebben we 's avonds de late fles weggelaten en dat ging meteen goed.

Al hebben ze nog een late fles, dan kun je gewoon beginnen met groente en fruit. Nu is dat nog puur wat bijvoeding. De flesvoeding is wat ze nog hard nodig hebben. Pas vanaf de 6 maanden hebben ze echt groente en fruit nodig.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi hoi,

Toen mijn zoontje 4 maanden was hebben we de late fles laten vervallen. De fles van 19.00 uur hebben we een uurtje opgeschoven én we hebben daaran 3 lepels rijstebloem toegevoegd. Ons manneke sliep meteen heerlijk door. Maar.....de dagen erna kon hij heel erg moeilijk poepen. Ik ben daarom gestopt met de rijstebloem en ook daarna sliep hij gewoon door. Hij kreeg toen 3 x 180 cc en om 20.00 uur 210 cc. Rijstebloem is niet persé nodig, het is puur voor het vullen van het maagje. Het kan dus geen kwaad als je dit niet geeft.

Succes.

Groetjes Lieke
mv Lenn (27 feb)

swoopy, geef je rijstebloem ? misschien vind ze de vanillesmaak of geur niet lekker, maar je hebt ook naturel, kan word de fles alleen ook, haar meisie vond die vanille ook maar niks. wij hadden geen last, onze bink vind alles lekker

Terug
Bovenaan