wel of geen papfles

hoi.

Wij gebruikte een papfles om door te slapen, dat werkte in het begin erg goed. Lianne is nu bijna zes maanden en we zijn bijna een maand geleden begonnen met vast voedsel. Dit gaat nu heel goed en ze krijgt tussen 5 /6 uur gewoon eten, een potje en gewoon groente en wat fruit toe. En als   ze moe wordt geven we dr nog een fles zonder pap en slaapt dan heerlijk door.
Dan komt ze s ochtends om 7 uur, dan om 10 krijgt ze de helft pap met een lepel en de rest fles. om 1 uur een korst brood wat fruit en een halve fles en soms wil ze die niet eens. En dan om 5 uur ongeveer. Maar het kan nog wel eens verschillen maar ze komt altijd voor de warme maaltijd maakt niet uit of ze dan om 4 uur nog eten heeft gehad ze ziet ons dan eten en wil dan ook.
maar zonder pap gaat het ook prima.
succes
auriske

Hoi Swoopy,

Ons zoontje Tijs lustte geen papfles. Nog geprobeerd om deze langzaam aan op te voeren, dus begonnen met een half schepje, maar hij wilde echt niet. Hij ging ons dan lachend aan liggen kijken alsof hij wilde zeggen: Denken jullie nou echt dat ik hier in trap.... nou niet dus.

Zonder papfles sliep hij prima door en nog steeds (hij is nu net 1). Toen hij 5 maanden en een week was lustte hij ineens 's ochtends zijn fles niet. We hebben toen de fles van 22.30 u laten vervallen en meteen sliep hij door van 20.00 u tot 6.00 u.

Toen hij overmocht op gewone pap heb ik dat ook nog geprobeerd, maar ook dat lustte hij niet. Een papfles is niet noodzakelijk. Het cb vond het ook helemaal geen probleem. Om hem toch  graanprodukten te geven kreeg hij potjes fruit met graan. En toen hij boterhammen mocht eten, gaf ik hem al snel als ontbijt een boterham gevolgd door een fles melk en tussen de middag ook. Brood vindt ie heerlijk.

Groetjes,
mv Tijs

En het schema van Tijs was toen:

Een fles van 180 cc + 6 schepjes om 7.00 u, 11.15 u, 15.30 u en rond 19.45-20.00 u een fles van 210 cc + 7 schepjes.

En hij sliep dan tot 7.00 u, foutje in vorig berichtje.

Ik ben toen ook begonnen met groente en een week later met fruit, maar dat ging bij Tijs heel moeizaam. Dus daar had hij verder ook geen "vulling" van.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan