Wel of geen pil na bevalling (ivm migraine)

Voor mijn zwangerschap ben ik na 15 jaar gestopt met de pil, hierdoor heb ik veel migraine gehad en betablokkers moeten slikken. Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen migraine gehad. Voordat ik stopte met de pil waren de aanvallen maximaal 2 a 3 keer per jaar.

Wie heeft dezelfde ervaring? Ik zit namelijk te twijfelen of ik wel of niet weer met de pil start na de bevalling. Ook gezien, als alles goedverloopt, goedgaat etc, een 2e kindje een wens zal zijn.

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb in mijn zwangerschap nergens last van gehad en toen ik borstvoeding gaf ook niet (ik heb het geluk dat dat heel lang goed ging). Toen ik na bijna 9 maanden stopte met borstvoeding was ik binnen 1 maand weer zwanger en ook nu nergens last van. Ik weet niet of je van plan bent om borstvoeding te gaan geven en of het gaat lukken, maar  toen had ik nergens last van. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je wel zwanger kunt worden als je geen pil slikt. Je kan er ook voor  kiezen om een hele licht pil bij de huisarts te vragen en kijken of  je dan ook geen migraine  krijgt.
Succes met je keuze

Triesepies

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap geen migraine gehad en ook tijdens de borstvoedingsperiode niet. Pas toen mijn dochter nog op één voeding per dag zat, heb ik een keer een aanval gehad. Ik heb 16 maanden bv gegeven, dus het zal rond die tijd geweest zijn.

Ik heb een week of drie Cerazette geslikt, omdat die de borstvoeding niet beinvloed. Vervelende bijwerking daarvan was dat ik constant bloedde. Omdat ik dit niet acceptabel vond, ben ik er weer mee gestopt.
Cerazette is een minipil en je moet hem heel nauwkeurig nemen als je niet zwanger wilt worden De kans is bovendien iets groter om toch zwanger te worden als je hem goed inneemt ten opzichte van een normale pil. Maar van de normale pil kan je bv dus teruglopen of wegblijven.

Wij zijn dus maar op condooms over gegaan. Intussen ben ik weer zwanger van de tweede en dat was wel gepland.

Groetjes, Marisa

Hoi,
Ik herken veel in je verhaal! Ook ik had last van migraine door de pil en tussendoor vaak hoofdpijn. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik niet één keer migraine gehad ook in de borstvoedingsperiode daarna niet.... dit ging ook zo bij de tweede en nu bij de derde zwangerschap weer. Ben steeds aansluitend aan de bv-periode weer zwanger geraakt ;)
Ik wil ook géén pil meer slikken hierna. Heb al zitten denken aan de Mirena. Deze wilde ik tussendoor niet laten plaatsen omdat we nog een kinderwens hadden, maar nu na de derde zal die vervuld zijn.
Het enige voordeel van de pil was, dat ik precies wist wanneer ik ongesteld zou worden en je het ook zou kunnen uitstellen of vervroegen met een paar dagen. Maar vrijwel nooit meer hoofdpijn is toch fijner natuurlijk.
Succes!
Groetjes, Noor

Bedankt voor jullie reacties. Ik vraag me alleen af of ik misschien juist migraine krijg door te blijven stoppen met de pil. Ik ga wel eerst proberen borstvoeding te geven. Het kan ook zijn dat het inmiddels wat stabieler is met hormonen dan toen ik stopte met de pil. Echter de pil als oplossing tegen migraine is ook  niet ideaal!

Terug
Bovenaan