Wel of geen pil?

<p>Hee allemaal,</p><p>Ik ga dit weekend een weekendje weg met mijn vriend. Alleen ben ik nu gestopt met de pil sinds 25 april. Ik was 29 april ongesteld dus mijn cyclus duurt nu 19 dagen.. Mijn eerste echte ongesteldheid moet dus nog komen. Alleen wanneer? Dat is heel verschillend heb ik gelezen.</p><p>Nu twijfel ik om de pil weer te nemen voor 1 weekje. Want je zult zien,, word ik dit weekend ongesteld.</p><p>Wat denken jullie? Is de kans heel klein dat de echte ongesteldheid binnen 25 dagen van je cyclus kan komen? Of zou ik toch voor 1 weekje de pil nog nemen? </p><p style="text-align: left;">Groetjes</p>
 
Als jullie hebben besloten om te gaan proberen voor een kindje, zou ik niet voor een weekje weer aan de pil gaan. Je lichaam wilt nu gaan ‘ontpillen’. Hoe balen het ook zal zijn als je ongesteld word, als je zwanger raakt ben je het 9 maanden niet ;)
 
Als je bent gestopt ivm een kinderwens zal ik de pil lekker laten voor wat het is. Indien je niet direct zwanger bent (of wilt worden) zullen er nog meer menstruaties volgen die niet altijd op het meest ideale moment zijn ;)
 
Als je eisprong al geweest is deze maand wordt je geloof ik sowieso ongesteld, of je nou aan de pil gaat of niet. Dus ik zou het ook niet doen geloof ik.
 
Ik ben overigens geen expert, dus misschien zit ik er met bovestaande bewering wel helemaal naast hoor! 
 
Wel irritant aan stoppen met de pil he, dat het ineens niet meer planbaar is 
 
Ik ben gestopt met de pil om te kijken hoe mijn lichaam er op reageert en of ik me er beter door voel.
En idd dat is wel het irritante, dat je het niet kan plannen!
Ik heb nog geen echte ongesteldheid gehad. Dat was de 'neppe ongesteldheid' na de laatste strip van de pil! 
 
Met een korte cyclus heb je kans dat het in je weekend valt, maar het kan ook gerust nog een aantal weken uitblijven... Net als de rest, zou ik niet weer de pil slikken, als je bent gestopt omdat je zwanger wilt worden. Je maakt je lijf alleen maar enorm in de war met een weekje extra pil, en je wil juist dat je lichaam zo snel mogelijk zelf weer alles goed oppakt!
 
Terug
Bovenaan