Wel of geen rijstenwafels!?

<p>Goedemorgen,</p><p>Ik las vanmorgen een verhaal van ouders van nu, dat je kinderen tot 6 jaar geen Rijstenwafels moet geven.... nav dit bericht ben ik gaan googlen en nu vind ik eigenlijk allemaal gelijkwaardige berichten.</p><p>Nu geef ik deze met enige regelmaat omdat mijn dochter er verzot op is. </p><p>En als het zo slecht is voor die kleintjes waarom word je er dan mee "dood gegooid" bij de babyafdeling snacks?</p><p>Ik wissel wel vaak af, Rijstenwafel, maiswafel, linzenwafel, soepstengels en gewoon koekjes.</p><p>Geven jullie je kindjes wel gewoon Rijstenwafels? Ik weet het niet meer.. </p><p> </p><p> </p>

In rijst zit arseen, dit kan schadelijk zijn als je het langdurig veel binnen krijgt. Daarom wordt geadviseerd om niet dagelijks rijstproducten aan je kindje te geven. 
Hartstikke goed dus dat je afwisselt en niet dagelijks je dochter een rijstewafel geeft. 
Op de website van het voedingscentrum kan je er meer over lezen. https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/kan-ik-veilig-rijst-en-rijstwafels-aan-mijn-kind-geven.aspx

Het KAN inderdaad schadelijk zijn als ze langdurig rijstewafels krijgen... maar dan moet je kindje er elke dag een aantal eten.
Ik geloof gewoon niet dat het zo vreselijk veel kwaad kan, het is in het nieuws geweest en nu ineens zijn rijstewafels uit de boze! Terwijl half Nederland er groot mee is geworden.
Geef het gewoon niet elke dag, maar elke 2 dagen een rijstewafel kan écht geen kwaad. Ik werk op een kinderdagverblijf en daar knabbelen de kindjes gewoon rijstewafels, dagelijks! ☺ En mijn dochters krijgen  ze ook geregeld. Als ik dat al moet verbieden, wat kun je ze dan nog geven....

Ik persoonlijk geef ze liever niet, maar ik denk dat het met mate geveb inderdaad weinig kwaad kan. Vreemd is dat toch he dat er producten specifiek voor babytjes worden verkocht en dan eigenlijk helemaal niet goed blijken te zijn :(
Ik geef mijn dochtertje vaker speltwafels van het merk Leev. Deze zien er hetzelfde uit als rijstwafels en lijken ook erg qua structuur. Misschien dat ook voor jou een goed alternatief!

Terug
Bovenaan