Wel of geen speelkleed, mat, vloerkleed ???

Hallo mamma's,

Ik zit in dubio of ik een speelkleed-vloerkleed zal aanschaffen. Ik heb nu nog een boxkleed op de grond liggen voor mijn dochtertje van 17 maanden maar er rustig op zitten spelen doet ze (nog) niet.

Ik zie regelmatig bij ouders dan ze zo'n groot vloerkleed op de grond hebben liggen zodat kindjes daar lekker op kunnen spelen.

Wij hebben een tegelvloer die overigens niet koud is door de vloerverwarming.

Wat hebben jullieop de tegelvloer,laminaat liggen voor de kindjes? Wat zou je nemen?

Groetjes Esther
 
Wij hebben een speelkleed liggen met weggetjes, van Ikea, alleen spelen mijn kinderen er bijna nooit op, ze zitten altijd op de grond.
 
Wij hebben vloerbedekking dus geen ervaring met plavuizen. Op zich voor mijn idee zou ik zeggen, lekker een vloerkleed, maar uit ervaring weet ik ook dat zo'n vloerkleed altijd te klein is, hoe groot het kleed ook is :) Op 1 of andere manier gaan ze altijd van zo'n kleed af. Je zegt zelf dat je het voor de kou niet hoeft te doen door de vloerverwarming. Het enige waar je het voor zou kunnen doen is voor het omrollen, dat ze een beetje zacht neerkomen, maar hoe ouder ze worden hoe minder groot die kans is. Als ik jou was zou ik het eerst aankijken of je denkt dat ze er behoefte aan heeft. Of ze zonder ook lekker speelt ja of nee.
 
Onze zoon is nu 10 maanden ook wij hebben een tegelvloer met vloerverwarming. Ik heb nu het campingbedje beneden waarin hij zelf in en uit kan. Als hij het beu is op de grond gaat hij in het campingbed zitten spelen. Als dit campingbedje weg gaat komt en een speelgoedbank met een leuk kleed ervoor.

Groetjes,

Miriam
 
hoi hoi,

Onze meid van bijna 2 heeft in de kamer een hoek waarin ze kan spelen. Eigenlijk zodat het speelgoed een beetje centraal ligt en staat. Als ze aan het spelen is gebruikt ze overigens de hele kamer hoor.
Wij hebben in haar speelhoek een puzzelmat liggen. Zo'n grote faomstukken met cijfers erin. Ze speelt daar heel vaak op vooral omdat wij een tegelvloer zonder vloerverwarming hebben.Nu is het zitten op de grond nog niet zo erg,maar als ze dadelijk geen luier meer aan heeft is het veel te koud. Daarom dat we haar nu al aanleren dat als ze op de grond gaat zitten spelen ze op de mat moet gaan zitten.

Groetjes Anne
 
wij hebben ook een tegelvloer zonder vloerverwarming. we hebben nu naast haar box een kleedje (boxkleed) liggen met speelgoed erop. ook hebben we een vloerkleed, maar daar staat de tafel op, dus dan kan ze zich nog niet echt goed vooruit met spelen. maar meestal gaat ze rollen, waardoor beide speelhoekjes niet groot genoeg zijn
 
Terug
Bovenaan