Wel of geen tweede kind

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Aan de ene kant wil ik graag een tweede maar aan de andere kant twijfel ik nog erg omdat ons kindje nu bijna twee is en alles een stuk makkelijker gaat. Hij slaapt goed, ook nog in de middag, hij praat veel enz. ik ben weer veel aan het sporten, enzz....... Wie twijfelt ook nog erg over een tweede kind???

Gr. Jeannette

Hoi Jaenette!

Ik ben minou, 25 jaar , 1e ronde. Ik denk dat als je twijfelt je misschien toch ff moet wachten, maar aan de andrere kant kan het ook zijn dat de baby net zo'n lief karakter krijgt als je eerste kindje.Dat weet je natuurlijk mooit. Ik weet niet echt je vraag te beantwoorden omdat ik zelf nog geen kindje heb en druk bezig ben...
Ik hoop dat je er in ieder geval uit komt. Bovendien is een klein leeftijdsverschil wel erg leuk..

veel liefs, minou

hey jeannette,
ik ga ook voor een tweede kindje en voordat wij de knoop door hakte om er echt voor te gaan heb ik ook lang getwijfelt.
mijn leventje is nu voor mijn gevoel ook perfect en alles loopt lekker en dan denk je toch een beetje wat gaat het dan straks worden?
maar ons verlangen voor een tweede kindje werd steeds groter waardoor ik toch in november met de pil ben gestopt
ik zit nu in ronde 3 en mijn NOD is op 21 februari en eigenlijk hebben we nu zo iets van het kan niet snel genoeg komen die zwangerschap.
je moet je voors en tegens op een rijtje zetten en bij jezelf nagaan of je het echt wilt
voor mij is het nu wel zeker het mooiste wat er kan gebeuren
veel succes met jullie keuze en ik hoor het misschien nog wel van je
groetjes jook

hallo,
ik heb er geen ervaring mee want ik ben nog geen moeder,maar ik denk als je twijfelt maar toch wel het verlangen naar nog een keer zwanger worden en een kleintje krijgen hebt,dat dat verlangen niet zomaar over gaat.misschien moet je  jezelf nog een half jaartje de tijd geven?en als het je bezig blijft houden moet je het misschien toch maar doen.succes met je moeilijke beslissing!

Hoi Jeannette! Wat herkenbaar!
Zelf hebben wij een zoontje van 2 jaar en 4 maanden en dat is een redelijke handenbinder. Zoals je zelf ook al aangeeft, wordt het nu allemaal wat makkelijker, dus ik heb ook lang getwijfeld. Bij mij geldt ook nog eens dat ik een moeizame zwangerschap heb gehad én ook nog eens 36 ben, dus ook niet meer te lang 'kan' wachten. Ik heb ook serieus overwogen om het er maar bij 1 te laten. In mijn nabije omgeving werden toen een paar babietjes geboren en ik was ineens om!!! Sinds 1 jan. gaan we er weer voor en het kan me niet snel genoeg gaan allemaal. Ik heb 19 feb. mijn NOD dus dat wordt duimen weer!
Als je nu nog zo twijfelt, dan zou ik het nog even aanzien. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar je moet er natuurlijk voor 100% achter staan. Misschien komt het gevoel vanzelf......
Succes!!
Patricia

Hoi Jeanette,

ik heb sinds 5 maanden een 2e en ik vind het heerlijk om er 2 te hebben. Mijn zoontje is in december 2 geworden, er zit precies 1 jaar en 9 maanden tussen. Heel lang hebben wij gezegd er komt geen 2e maar ineens was die knop om en nu is dus mijn dochter geboren. Heerlijk, ik had niet gedacht dat ik mijn liefde kon delen maar dat gaat perfect zo. Ze vinden elkaar ook helemaal geweldig!. Als je twijfelt dan zou ik idd ook nog even wachten, ineens weet je of je wel wil of niet. Je merkt het vanzelf!!

Succes

groetjes carreen
mv sebastiaan en caithlyn

Hoi,

Ik heb ook heel erg getwijfeld over een 2e kindje. Onze dochter wordt 27 februari 3 jaar en een half jaar geleden heeft mijn man (die nog langer twijfelde over een 2e dan ik) groen licht gegeven.
De voornaamste reden van twijfel was het feit dat het nu inderdaad allemaal veel gemakkelijker gaat dan met een pasgeborene en ik mijn handen wat meer vrij heb nu mijn dochtertje steeds zelfstandiger wordt. Eén van de redenen om toch voor een 2e te gaan is dat mijn man en ik allebei enig kind zijn en we onze dochter niet alleen achter willen laten als wij er niet meer zijn. Ik zou verder nog ontzettend graag een zwangerschap en zelfs een bevalling meemaken, omdat ik beide zo ontzettend mooi en wonderbaarlijk vond en ook heb ik altijd het idee van een gezin met 2 kinderen voor ogen gehad en is ons gezin nog niet compleet voor mijn gevoel. Als ik mensen met 2 kinderen zie lopen, dan krijg ik altijd een steek van binnen. Duidelijk genoeg dus.

Hallo,

Ik heb zelf 2 zoontje maar heb hier geen seconde over getwijfeld, maar als ik nu terug kijk (mijn tweede word 4 maart 1 jaar) dan is het niet te vergelijken met de eerste. Bij een tweede heb je al ervaring en gaat alles wat makkelijker, je maakt je ook niet zo druk over dingen als bij de eerste. Het gaat eigenlijk echt vanzelf. Maar daar heb je die maar dan, je nachtrust word natuurlijk wel weer verstoord, en je bent toch in het begin weer wat meer aan huis gebonden. Maar als je dan kijkt wat je ervoor terug krijgt vond ik het allemaal niet meer zo erg. maar dat is toch echt een keus die je zelf moet maken.
Ik vond wel je zit er op dat moment nog een beetje in in dat ritme van kleine kinderen, wacht je nog erg lang dan ben je dus echt weer gewend aan je vrije tijd enzo en word het misschien alleen maar moeilijker om de keus te maken.
Nou heel veel succes met je keus  en laat nog iets van je horen.

Terug
Bovenaan