Wel of geen tweede????

Hoi meiden

Ik weet dat t voor sommige onder ons al heel zeker is, een tweede, want die zijn al op komst hihi, maar voor mij is het nog niet helemaal zeker....
Eesrt dacht ik altijd aan twee kindjes maar nu Indy er is vind ik t zo heerlijk. Haar alleen alle aandacht geven, met z'n drieen er op uit.
We hebben ook een kleine auto dus dan hoeven we ook geen grotere te kopen.
Van de week had een collega bij mij gependeld (ja zweverig, ik weet het :) )en daar kwam ook uit dat ik maar 1 kindje zou krijgen.
Elke dag zoek ik bevestiging of het de juiste keuze is want we meigen allebei naar geen tweede. Maria wil zelfs liever geen tweede zou dat echt voor mij doen.
Wat denken jullie??

Hey!

Mijn mama gevoel zei altijd: Ik wil er graag 3 als het kan en mag. Ik heb er nu ook 3 mogen krijgen en het voelt nu ook helemaal goed, ik ben er klaar mee! Ik heb me overigens nu na de 3e KS ook gelijk laten steriliseren hoor daar niet van.
Maar voor mijn gevoel is het goed nu met 3 kindjes. EN ik denk dat jij daar nog niet over uit bent als je begrijpt wat ik bedoel tenminste, hahah! De practische dingen als auto ruimte zijn allemaal op te lossen als je graag een tweede wilt denk ik. Gewoon goed naar je gevoel luisteren dan kom je er echt zelf wel uit hoor!
Succes met nadenken, hihihi!

Liefs, Marieke

shoot! heb net een heel verhaal geschreven, en nu is het weer weg :(

je geeft aan dat maria maar 1 kindje wilt, en als ik even tussen de lijnen door lees, zou jij ook maar 1 kindje willen.
dat is dan toch goed zo?
wat zijn je twijfels als ik vragen mag?
waarom zou het een verkeerde keuze zijn, om maar 1 kindje op te voeden, als jullie er er maar 1 willen?

het is natuurlijk jullie eigen keuze, niemand kan je daar bij helpen.
maar als ik het zo lees, willen jullie het bij indy houden. en waarom niet?

erwin heeft mij overgehaald om voor een 2e te gaan.
hij kwam ook wel met goede argumenten aan.
inmiddels ben ik dol enthousiast dat we voor een 2e gaan *(waarschijnlijk is het ook al zo ver maar.... sssssst hihihi)

nou meid, succes met jullie keuze.
en als je nog twijfelt, waarom wachten jullie dan niet gewoon, totdat jullie het wel zeker weten?

liefs, do

voorlopig blijft het bij ons denk ik ook wel bij eentje, zou denk ik best een 2e willen maar zit zelf heel erg te denken dat we er dan voor gaan als Daniel 2 is geweest, ben er nu echt niet klaar voor, zie nog zoveel spoken en beren en jah; ik ben het helemaal met je eens, heerlijk om alle aandacht nog lekker aan die ene kruimel te geven,

Liefs Marina

Als jullie gelukkig zijn met 1 kindje is dat prima. Maar als je nog even de tijd heb kun je altijd later nog beslissen. Er hoeft niet perse 2 jaar tussen te zitten. Een groter leeftijdsverschil kan ook.

Hoi hoi,

Wij roepen altijd 3 kinderen, maar ik vind het ineens eng.
Myrthe is een vrolijk en makkelijk kindje. Geen garantie dat de tweede ook zo wordt. Ik ben snel moe (schildklier) en ben zo bang dat een tweede slecht slaapt snachts, nergens anders wil slapen o.i.d en daarom durf ik niet.
Ook is Myrthe errug jaloers. Andere kinderen mogen niet op schoot of in mijn buurt komen en zelfs papa mag mama geen kusje of knuffel geven. We leren haar wel dat ze niet zo mag doen, maar hoe gaat dat met een tweede?
Je ziet, ook ik durf nog niet goed hoor haha.
Maar ik wil wel alleen nu nog niet.
Waarom nu beslissen? Je kan voor nu beslissen om voorlopig bij een te laten en over jaartje nog eens kijken toch?

Liefs Irene

Lieve meiden
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Pfff ja ik heb precies zoals jij irene, zo van: Indy is zo lief en rustig en netjes enz. en ik zie genoeg voorbeelden in mijn omgeving waar vaak de tweede zooooooo anders is dan de eerste!
Daarbij zit ik ook echt niet te wachten om weer te insemineren, maar das een heel ander verhaal :$

Ik vrees dat ik de komende jaren blijf twijfelen. Mijn twijfel blijft omdat de keuze om niet voor een tweede te gaan veel minder definitief is dan om er wel voor te gaan...
@ Do,
OHHHH Spannend!! Ik ben benieuwd!! (ik gun het wel iedereen hoor!! Kan me voorstellen dat het weer net zo spannend is als de eerste keer...)

hoihoi,
ook ik wil nog even wachten met een tweede, we genieten nog veel te veel van onze lieve kleine meid. en we hebben altijd gezegd dat we min. 2 jaar wil wachten voordat we het weer proberen. ik vind 3 jaar ertussen nog een prima verschil, kan de oudste echt bewust meegenieten met de zwangerschap en kan je echt uitleggen wat er gebeurt.
daarbij komt dat mijn eerste zwangerschap niet echt rozengeur en maneschijn was (pffff, moet ik ook nog even niet aan denken hihi).

ik zou zeggen gewoon lekker genieten van jullie kleine meid niets mis mee hoor. je hebt nog genoeg tijd om alsnog te beslissen of er een tweede komt
tussen mij en mijn zussen zit 8 en 11 jaar heeft ook wel weer voordelen (al moet ik eerlijk zeggen dat 11 wel weer veel is)

Terug
Bovenaan