wel of geen vlees o.i.d.???

hoi,

mijn zoontje is nu 6 maanden en ben al een tijdje bezig met vaste voeding, nu is mijn vraag, de potjes van olvarit, die vanaf 6 maanden bevatten wel vlees of vis, mag hij dat wel hebben dan? omdat ik hier lees dat iedereen pas met 7 maanden vlees ofzo introduceert, graag antwoord want ik heb een voorraadje potjes hi hi

groetjes
 
Met 6 maanden kreeg mijn zoontje nog geen vlees. Wij houden voor het introduceren van nieuwe voedingsmiddelen ongeveer het introductieschema van dietist Stefan Kleintjes aan. Dit schema kun je hier  vinden.

Groetjes,
Helena
 
Hoi,

Wij zijn ook bij 6 maanden begonnen met de groentehappen. Toen Tijn 5 1/2 maand was zijn we begonnen met de gewenningsperiode. Na dat Tijn 2 weken volledig aan de groentehappen was hebben we ook vlees toegevoegd.
Ik heb van het cb ook een schema met voedingsadviezen gekregen en ook daarin staat dat je bij 6 maanden evt vlees toe kan voegen, je hoeft maar een eetlepel toe te voegen.

Groetjes Kirsten

 
Als er in de potjes van Olvarit (en andere merken) van 6 maanden vlees en vis zit, dan neem ik aan dat het dus goed is voor onze kleine mensjes... In Nederland moet babyvoeding aan zulke strenge eisen voldoen, dat ik daar wel op durf te vertrouwen.
Onze zoon is nu 8 maanden en vanaf dat hij 6 maanden was hebben we de 4 maanden potjes vervangen door de grotere 6 maanden potjes, met vlees kip vis en soms vegetarisch. Hij vindt het heerlijk, zelf vis! Ik neem aan dat als het niet goed is voor een kleintje het niet verkocht wordt, zeker niet in ons betuttelende landje!

gewoon doen dus...

Rita, mama van Senn
 
Wij gaan er binnenkort ook aan beginnen. Volgens het Cb kan het oook gewoon.
Wel alles koken en niet bakken, want dat kunnen ze nog niet verteren.
Daarom vind ik die potjes toch wel handig, om eerst te kijken hoe ze daarop reageert, voordat we zelf aan de slag gaan.

Nina
 
Hoi,

Ik geef ook al vanaf 6 maanden de potjes met vlees en vis erin.
Heb gisteren voor het eerst zelf gekookt voor hem. Brocolli, aardappel en gekookte kip.
Hij vond er niks aan. Die potjes smaken echt wel lekkerder. Dit was erg flauw en ook niet zo'n zachte massa als ik een potje. Je mag er natuurlijk nog geen zout doorheen doen maar in die potjes zitten volgens mij wel allerlei dingen die het extra lekker maken.
Ik wil hem nu af en toe toch eigengemaakt eten geven om eraan te wennen.

Gr. Kim (Kai 17-10-2005)
 
Hoi Kim,

Ik kook ook veel "potjes", als je wilt dat het fijner van structuur wordt, moet je het met de staafmixer fijnmalen. Als het dan te droog is, een beetje kookvocht erbij ( daar is tenslotte ook een gedeelte van de smaak van je groenten ingetrokken. En een beetje margarine of olie zorgt er ook voor dat het meer smaak heeft.

NB je moet wel zorgen dat alles goed gekookt is, anders heeft het idd weinig smaak.

Succes
Amanda
 
Hoi Amanda,

Ik had het gisteren ook fijngemaakt met de staafmixer en een scheutje olie er doorheen gegooid maar ik vond het nog vrij dik.
Ik zal van de week even wat kookvocht proberen. Bedankt voor de tip

Gr. Kim
 
Terug
Bovenaan