Wel of geen vroege echo na meerdere miskramen?

Hoe denken jullie daar over? Wij denken gewoon een keer te willen wachten tot we een normale (externe) echo kunnen doen. Ook omdat het hartje in week 6 zien voor ons een schijnzekerheidje was. We hebben een verhoogde kans op miskramen en als je een hartje ziet kloppen ga je je toch weer meer verheugen. Of weet iemand of er echt prangende medische redenen zijn om een vroege echo te doen?

meestal worden vroege echo's meer gedaan om je gerust te stellen maar niks geeft zekerheid natuurlijk ik heb hem wel gehad terwijl ik geen verleden heb met miskramen ik heb gehoordt dat ze aan een miskraam niks kunnen veranderen

Hoi Saskia,

Ik heb 12 weken geleden een miskraam gehad bij precies 12 weken zwangerschap....Het kan dus ook in een later stadium nog misgaan. Hier moet je niet vanuit gaan en gewoon genieten!!! Ik ben nu ook weer zwanger. Ik ben 7,5 weken zwanger van de 2de en heb al een vroege echo gehad. Het geeft toch weer ff hoop dat je het hartje ziet kloppen, anders zit je voortdurend in onzekerheid. Heel veel succes!!!!

Groetjes Sandra

hey meid,

Als jij denkt, ik wil het heel graag, zou ik er lekker om vragen. Als jij denkt, ik wacht het liever af, zou ik dat ook doen. Volgens mij is er geen enkele medische reden om een vroege echo te doen. Ik heb zelfs begrepen (en meegemaakt!!) dat er met 6 weken weinig te zien kan zijn (je hoeft dus niet perse al het hartje te kunnen zien), waardoor je juist het het gevoel krijgt dat het mis is.
Ik zou zeggen: volg vooral je gevoel, dat is het allerbelangrijkst!!

Liefs,

T

Dank jullie wel. Ik ga gewoon alleen naar de gyn. Hij wilde de eerste x ook meteen een echo doen om te zien hoe mijn baarmoeder er uit ziet? Ben beetje echo moe metmijn buitenbaarmoederlijke zwangerscap moest ik weken om de dag bah. Als ik alleen kom kan hij me ook echt niet overhalen.
Liefs

Terug
Bovenaan