Wel of geen zetpil geven voor prikje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Van de week kreeg ik nog kraambezoek van een collega. die collega heeft zelf ook een zoontje gekregen. Onze kinderen schelen 4 weken met elkaar. Mijn collega vertelde dat haar zoontje voor het eerst de prikjes heeft gekregen. Haar consultatiebureau had gezegd dat ze vooraf een zetpil moest geven en 's avonds nog een keer. Deze baby is gewoon helemaal gezond, niets mee aan de hand. Het consultatiebureau waar ik zit, zei dat je dit niet moet doen, omdat het goed is om te weten hoe je kind reageert op de prikje en alleen bij hoge koorts een zetpil te geven. Ik vind dit eigenlijk ook logisch.

Maar hoe doen jullie dat??

Hallo,

wat raar van dat cb. Ik ben zelf zoiezo al iemand die niet van medicijnen houd ik neem alleen als ik het niet uithou een paracetamol. De kleine heeft 2 weken terug de eerste prikjes gehad. Eigenlijk heeft hij nergens last van gehad. 's avonds had hij wel wat koorts, 37,7 maar ook daar heb ik niet voor gegeven. hij had immers nergens last van. 's morgens was het weer netjes 37.0. Ik heb zoiets, zo wordt hij natuurlijk nooit weerbaar voor iets als hij al vooraf medicijnen gaat krijgen.

groetjes kerstwondertje

hoi wat een raar advies..mn dochter heeft inmiddels 2 x dr inentingen gehad,en beide keren heb ik niks gegeven..ben sowieso niet zo vd medicijnen.
de 1e x sliep ze er heel veel van,krijsde wel toen ze ze net kreeg maar in de auto na huis sliep ze al,thuis lekker de fles en na bed, en de 2e x had ze ook weinig last alleen met verkleden een beetje maar verder niet..

ik zou als ik jou was nog niets gaan geven,heeft ze nou s''avonds heel veel last dan is t wat anders maar vergeet niet je kleintje mag ook even last hebben..als ze mij die spuit hadden gegeven was ik ook wel effe vd leg geweest dus laat staan z''on kleine uk... succes

Wat raar dat het cb zegt voor de prikjes een zetpil te geven.
Twee weken geleden heeft mijn dochtertje ook haar eerste prikjes gehad eind van de dag had ze er erg veel last van en was erg overstuur, toen heb ik haar een halve zetpil van125mg gegeven met goed resultaat.
groetjes noompje80

Terug
Bovenaan