Wel of geen ziekenhuisopname: spannend!

A

Anoniem

Guest
Dag 'lotgenoten',

Die laatste loodjes wegen echt het zwaarst...
Dinsdag op controle geweest bij de gyn. Vanwege hoge bloeddruk wilde hij me ter observatie opnemen. Gelukkig heb ik hem weten te overtuigen om een 2e meting te doen. Dit gebeurt vrijdag. Als bloeddruk dan nog te hoog is en er een afwijking  te zien is aan bloed of urine (dit is dinsdag gelijk afgenomen), dan ben ik mooi de klos en kan ik in het ziekenhuis blijven.
Je snapt wellicht: ik kan me niet meer echt ontspannen met deze gedachte. Ook al zie ik niet op tegen het ziekenhuis (heb er vorige maand ook al gelogeerd ivm bloedingen), ik ben wel ietsje ongerust omdat ik niet goed weet wat me te wachten staat.
De gyn. heeft wel gezegd dat die kleine er nog een week of 2 a 3 in moet blijven. Maar ja, thuis wachten lijkt me toch fijner dan in het ziekenhuis. Nu heb ik tenminste nog wat bewegingsvrijheid....

Dit moest me even van het hart.
Sterkte voor iedereen en op naar het eindresultaat van onze 'dracht'.

Groetjes, Dee (35/5)

Ohhhh... spannend...

Dat is ook bij mij een mogelijkheid. Mijn bloeddruk is ook te hoog. Het is nu wel stabiel, maar door zenuwen kan de bloeddruk ook stijgen volgens mij.
Bij mijn eerste werd ik opgenomen vanwege een hoge bloeddruk. De hartslag van je kindje wordt dan in het ziekenhuis elke dag gecontroleerd en jouw bloeddruk wordt drie keer per dag gemeten. Mijn (onder) bloeddruk ligt rond de 95 en bij 105/110 wordt ik deze keer ook opgenomen. Dit is wel afhankelijk van welke bloeddruk je eerder in je zwangerschap had en bij mij lag deze al rond de 90.

Ik hoop dat je de rust kan vinden zodat je niet naar het ziekenhuis hoeft. Ik weet hoe moeilijk het is

Groeten Korrine

Hoi,

Als je wel moet blijven, vraag dan gelijk of je mag kijken op de afdeling waar je kindje eventueel zou komen te liggen. Zo weet je een klein beetje wat je kunt verwachten na de geboorte.

Ik lag met 34 weken ook in het ziekenhuis met een dreigende vroeggeboorte. Omdat ik flinke weeën had verwachtte ze dat het wel zou doorzetten. En tegenhouden deden ze met 34 weken niet meer.  Ik kreeg dus ook gelijk een kinderarts aan het bed die kwam uitleggen hoe het zou gaan verlopen als ons meisje die nacht geboren zou worden. Gelukkig gebeurde het niet die nacht. Maar met 36 weken was er geen houden meer aan, en is onze dochter binnen 4 uur geboren. Qua maat (3165 gr en 48 cm) was ze goed. Maar dat kwam ws omdat ik de laatste weken alleen maar rustig aan mocht doen. Ze bleek toch echt prematuren-probleempjes (drinken) te hebben. Maar doordat ik al een gesprek met de kinderarts gehad had was ik daarop enigzins voorbereid. Na 11 dagen ziekenhuis mochten we naar huis. Ik mocht blijven omdat ik BV gaf. Hiervoor kreeg ik toestemming van mijn zorgverzekeraar. Dus wil je bij je kindje blijven, en mag (kan)  het van het ziekenhuis. Bel dan je zorgverzekeraar even of die dat ook vergoed. Je hebt dan alleen geen recht meer op kraamzorg. Blijf je niet bij je kindje, dan heb je recht op een deel (couveuse nazorg) kraamzorg als je uit het ziekenhuis komt. Hiervoor moet je wel een bevestiging van het ziekenhuis hebben.

Sterkte, en succes!
Groetjes, Cathy (juni2006-mama)

Terug
Bovenaan