Wel of geen

Hi allemaal,<br />ik weet niet of dit helemaal de juiste plek op het forum is maar ik zit met een lastig dilemma.<br />2 jaar geleden ben ik bevallen van onze dochter. Tijdens de zwangerschap veel braken, met 30 weken begon de bevalling maar weten te rekken tot 34 weken. Nadien veel last gehad van emoties. Het was een heftige tijd.<br />mijn vriend heeft al 2 dochters uit een eerdere relatie. De verhouding is super goed en zijn dol op hun zusje. Ze zijn de helft van de tijd bij ons. Begin dit jaar besloten we samen dat nog een kindje een mooie aanvulling zou zijn. <br />ik was snel zwanger maar kreeg een miskraam met 5 weken. Ik was al wel meteen misselijk en last van hormonen. Ondertussen kwam Corona en zat iedereen toch meer op elkaar lip en veranderde ons leven doordat we net als iedereen veel thuis waren. In juni was ik wederom zwanger, weer onwijs misselijk en extreem humeurig en moodswings. Het bleek een tweeling te zijn! We moesten flink slikken en toen we eindelijk ons hadden berust in dit nieuws stopten beide hartjes met kloppen met 8 weken…..<br />ondertussen zijn we op vakantie geweest en is het leven weer wat normaler en komt eindelijk mijn vraag (sorry voor lange verhaal)….<br />of meer mijn dilemma… willen we nog wel voor een kindje gaan? We waren er zo van overtuigd en gelukkig toen ik zwanger was. Door alle gebeurtenissen merk ik vooral dat ik de praktische kant bekijk. Lastig met de auto, we hebben net weer wat meer vrijheid, vakanties zijn lastiger….. en dan daarbij de misselijkheid, moodswings en onzekerheid of het niet weer mis gaat….<br />mijn vriend weet het ook niet zo goed. Hij is wel blij dat ik eindelijk weer mezelf ben maar twijfelt net als ik.<br />ik weet dat niemand een echt antwoord heeft maar wellicht kan iemand helpen met mijn gedachten!<br />

Jemig wat heftig! Ik vind het een lastige situatie om in te schatten. Ik zou zelf denk ik even pauze nemen. Even tot rust komen. Als het monent daar is voel je het vanzelf. Het is niet niks wat je is overkomen, en als je eigenlijk al weet dat je zwangerschap waarschijnlijk weer best heftig gaat worden moet je deze zo fit als mogelijk aangaan denk ik. Ook zou ik overwegen of je indd ook eventueel weer een tweeling aan zou kunnen/durven. 
Neem de tijd! En blijf praten met elkaar, want je doet dit samen! 
heel veel sterkte! Liefs! 

Zwangerschappen kunnen zo verschillen. Zeker op emotionele vlak. Toen was je zwanger van de eerste.. Komen heel wat meer vragen bij kijken, onzekerheden.. alles is nieuw. Een tweede zwangerschap ervaar je weer anders. Ik heb 4 geweldige zwangerschappen gehad en 1 met een ernstige depressie. Waarom ik toen een depressie kreeg en bij de andere zwangerschappen niet ??? Geen idee.
Elke zwangerschap kan weer zo anders lopen. Leeftijd, je relatie, financiële situatie enz enz.. dit kan allemaal invloed hebben. En moodswings horen er nou eenmaal wat bij. Elke maand heb ik last van moodswings.. Hormonen, pfff
En de misselijkheid.. Ja maybe heb je daar weer last van maar misschien ook niet. En is dat het niet waard ?
Ik zou dit allemaal niet zo laten mee spelen in je keus. Misschien dat je je miskramen nog wat beter moet verwerken voordat je aan een nieuwe zwangerschap begint ? 

Terug
Bovenaan