wel of niet: Ananas

Hallo dames,

Ik hoorde laatst een verhaal dat ananas helemaal niet goed zou zijn. Ik ben dol op ananas. Weet iemand of deze verhalen op waarheden gebaseerd zijn?

xx nous
 
wat er waar is van ananas weet ik niet maar hier in spanje wordt aan geraden om ananas te eten als de bevalling niet wil doorzetten.Het schijnt dat er in t hart een stof zit die je baarmoeder net een zetje geeft...Ik heb me suf gegeten tijdens mn 5 zwangerschappen en nooit problemen gehad maar je weet maar nooit.....

groetjes marisa(meimoeders)
 
In ananas (en trouwens ook in tonic) zit ene stof genaamd kinine.

Deze stof zou eventueel wanneer je rond de uitgerekende datum zit en de bevalling kan ieder moment beginnen, weeën opwekken. Dit kan pas wanneer je lichaam eigenlijk al klaar is voor de bevalling, zeg maar net als het strippen wat de vk doet.

Je kan gerust ananas eten wanneer je daar zin in hebt. Alleen als je iedere dag een hele opeet zou het wel eens kunnen dat je er weeën van krijgt. Het is dus een vreselijk uit z ´n verband getrokken verhaal.

Mijn schoonmoeder flipte zowat toen ik 4 weken terug op een verjaardag een glas tonic nam.   Maar ga gerust je gang het kan echt geen kwaad.
 
Hallo meiden, dit is mijn 2e zwangerschap en ik heb hier nog nooit iets over gehoord. Niet over tonic en ook niet over ananas. Nou wil dat natuurlijk niets zeggen, maar als het echt slecht zou zijn, vraag ik me dan af, zou het dan niet bij de "af te raden etenswaar" staan die de vk ons meegeeft?
Laatst hoorde ik van iemand dat olijven eten niet mag, maar ze wist me niet te vertellen waarom niet. Dan denk ik wel eens: maak het toch niet zo lastig en hou je aan dat ene lijstje van de vk (geen rauw vlees, geen rauwmelkse kaas etc).
Het is ontzettend goed om zorgvuldig te zijn, dat ben ik ook, maar je moet niets gaan zoeken.
Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk! Groetjes, Claudia. (26w+5dg)
 
hallo nous

het is waar dat je van ananas ween kunt krijgen en vooral van het hart want daar zitten stoffen ih die de ween op kunnen wekken.
ik heb het zelf ook gedaan en ja hoor ik had behoorlijke ween.
dus wel een beetje op passen wat je eet.
en dat van tonic heb ik nog nooit gehoort.
dus daar kan ik je niet mee helpen.

gr sil.
 
Terug
Bovenaan