Wel of niet baby wakker houden???

A

Anoniem

Guest
Doen jullie dit wel of niet?
Gisteren hadden wij een etentje bij mijn ouders.Ondanks dat hij zn eigen kamertje daar heeft, lekker rustig is enz. was hij ondanks dat hij kapot was!!! niet in slaap te krijgen..krijsssseeeenn!!!!!
Zo erg dat het snot je om de oren vloog zeg maar... :)
Dus was het zo dat hij van 12 tot 20:00 niet geslapen had! Om 20:00 lag hij met een vol buikje heerlijk te koezen in zn eigen bedje..
Hij heeft door geslapen tot 06:00!!
Heerllijjkk!!!!!!

Nu vraag ik me dus af... moet ik hem overdag ondanks dat hij tig keer in zn oogjes wrijft en gaapt en hangerig is toch wakker houden zodat hij snachts door slaapt??
Kijk gisteren was ik ook bij mn ouders dan sta ik er niet alleen voor...wat moet ik 8 uren met hem doen om hem afgeleidt te houden en is het niet zielig????????????

Want onze osteopaat zei: wij willen tegenwoordig machientjes van onze kindjes maken, slapen wanneer wij dat willen..terwijl ze dat zelf wel aangeven..

iemand????

Hoelang en hoevaak slaapt hij dan normaal?
Ik zou hem niet zolang wakker houden, maar ook weer niet om 16:00 uur nog op bed leggen.

ook ik zou hem niet wakker houden.
je kindje geeft zelf aan waneer hij slaap nodig heeft, leg hem dan ook in bed.
een kind kan ook over zijn slaap heen gaan he, das ook niet goed.
ik leg nathalia ook in bed waneer ze moe is, en op vaste tijden. dit omdat nathalia ook zoiets heb van; ik slaap toch wel waneer ik wil slapen en als ze niet moe is, gaat e gewoon liggen spelen ofzo.
en wat de nachten betreft; ja, tuurlijk is het lekker dat hij een hele nacht heeft doorgeslapen, hij was natuurlijk helemaal kapot.

het is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken, maar ik persoonlijk zou het niet doen.

liefs, do

babys van af 9 maanden kunnen zichzelf inderdaad wakker houden en
daardoor helemaal afgedraaaid raken. ik zou zeggen wat doe je zelf als je scheel kijkt van de slaap? een baby kan die beslissing zelf nog niet maken dus dat moet jij voor hem doen. Ik kijk naar mijn kind bij een singnaal van slaap gaat hij hop zijn bed in.
Ik heb een hele grappige lieve driftkikker als baby en ook al denk ik s'nacht ook wel eens  grom grom ik zou hem overdaag nooit minder laten slapen. Volgens mij werkt het ook gewoon echt niet en raakt je kindje op de duur gewoon oververmoeid

Ik zou ook zeker niet mijn kindje op laten.
Het is trouwens helemaal niet zo dat je kindje 's nachts langer gaat slapen als je hem overdag wakker houdt.
Ik vind het zelfs wel een beetje zielig...

Je krijgt dan trouwens toch ook een vervelend kind die op is van de moeheid.
Oogjes wrijven, aan de oren trekken, gapen etc is toch echt weel een teken dat ze moe zijn en horen ze gewoon lekker in hun bedje.

Mijn kindje gaat dan ook niet altijd slapen, maar ligt dan rusitg in het donker in bed. Als ik hem dan weer na een tijdje ga ophalen is hij er weer een heel stuk beter aan.

Hallo!!

Nou het is zooo wisselvallig zeg, pieuww hahaha!
De éne keer slaapt hij een paar uur achter elkaar door, de andere keer een uur.
Maar hij heeft vaak wel slaap nodig.. hij komt dan van bed en krijgt lekker wat te eten en drinken en we spelen wat met hem of lekker alleen.
daarna begint al gauw dat wrijfen weer..
vandaag is hij vanaf half 8 tot 10 wakker geweest en toen heeft hij van 10 tot half 2 geslapen.. dit gebeurt niet altijd hoor!
vaak zijn het gewoon 2 uurtjes of een uur. maar dat wel 3 keer op een dag ofzo. .

Maar dan krijg je van die reachties.. je laat je leven door hem bepalen enz enz enz..
hij bepaalt zijn ritme nu.
terwijl idd ik ook ook denk als hij moe is, hup op bed.
Ik vin het ook zielig om hem dan wakker te houden..
het lijkt wel of sommige mensen denken dat ze al zo oud zijn...dan denk ik altijd; hij is nog maar 7 en half maand..
Je gaat dan twijfelen..
als ik moe ben en ik kan ga ik ook op bed denk ik dan.. toch???

Inanna, ik ben het helemaal met je eens. Zarah is ook nog maar 7,5 maand en bepaalt ook haar eigen slaapschema. Ze doet nog 3 slaapjes op een dag. Het zouden er twee kunnen zijn, maar ze maakt alleen maar korte slaapjes dus ze heeft er dan meer nodig. Ik vind die opmerking van die osteopaat vreemd. Hij bedoelt dus dat we een baby niet zo vaak in bed moeten leggen? Nou ja, als Zarah aangeeft dat ze moe is, dan is het toch heel vreemd om haar níet op bed te leggen?
Dát maakt het pas dat we ze als robotjes gaan opvoeden, vooral niet luisteren naar de signalen die je lichaam afgeeft hoor! Yeah right..

Hoi Ianna

Misschien helpt t om hem op vaste tijden eten te geven en naar bed te brengen. Als het etenstijd is om bijv. 12 uur en mijn zoontje is  om half 1 nog niet wakker, dan maak ik m wakker en gaan we eten. Voor het warm eten leg ik hem altijd nog een keer op bed. Soms wil hij dat dan al om drie uur en soms zie ik nog helemaal niks aan hem , maar leg ik m toch nog om een uur of vier op bed, omdat hij anders straks te moe is om te eten. Meestal slaapt hij dan meteen of ligt nog lekker tegen z'n knuffels te kakelen, maar dat is ook uitrusten. Ik heb een vast eetschema, omdat hij anders niet alles opeet, en dat bevalt prima. Ik wijk er weleens wat van af, maar nooit teveel. Tussen het eten weet ik meestal wel ongeveer wanneer hij slaapt. Als hij echt niet wil slapen of uitrusten, dan begint hij te huilen.

Succes,

Groetjes Manon

Terug
Bovenaan