wel of niet BBQ-en???

Hey meiden.

Hoe gaat het met jullie?? Hier gaat het wel goed.

Ik hoorde vande week van iemand dat je niet mag BBQ-en en/of Gourmetten als je zwanger bent?!?!
Zelf had ik hier nog nooit van gehoord... iemand ervaringen hier mee????

Groetjes

Hoi,

Hier gaat het ook wel. Vorige week had ik nog een topic aangemaakt dat ik geen kwaaltjes had, maar kan nu melden dat ik ook de gelukkige ben met de bekende kwaaltjes!!!! En dan die hitte pfff... Maar genoeg geklaagd..

Je zal toch zeker wel mogen bbq-en??? Denk dat je alleen wel uit moet kijken of het vlees goed doorbakken is. Zie hier voor de rest geen kwaad in eigenlijk? Wat is hier de reden dan van?

De gene die het me vertelde dat het niet mag is door de rede dat het vlees niet heet genoeg gebakken word en dat in combinatie met rokende kooltjes... scheind niet goed te zijn.

maar morgen moet ik voor het eerst naar de VK dus ga het daar nog wel even na vragen.

Ja die hitte was verschrikkelijk, vandaag valt het gelukkig weer een beetje mee.

ben uit het sept forum maar ik heb gewoon gebbqt hoor....maar net zoals je gewoon vlees bakt moet je er voor zorgen dat het goed.doorbakken is en goed gaar....met name met kip!!

Heb afgelopen vrijdag nog gebbq'ed, dus zou het raar vinden als het niet zou mogen! Maar idd wel letten dat het goed doorbakken is en op andere dingen die je bijv. niet mag maar in salade ofzo kunnen zitten.

Soms wordt marinade ook met honing gemaakt en dat mag ook niet vanwege zo'n bacterie die daarin kan zitten. Maar als je daarop let lijkt het me verder geen probleem.

Ik wil even reageren op de honing, ik heb gelezen dat baby's dat nog niet mogen vanwege een bacterie die er in zit. Als je zwanger bent mag je wel honing omdat j de bacterie al afbreekt nog voor het bij de baby komt.

Voor de zekerheid zou je het moeten checken, vond deze informatie volgens mij wel op deze site.

Voor de rest hier alles prima, bijna niet misselijk wel erg moe. Krijg morgenavond moeders voor moeders op bezoek. En heb al heel wat geBBQt de afgelopen weken :)

Terug
Bovenaan