Wel of niet bevallen in Isala in Zwolle? Of toch naar Hoogeveen?

Hoi allemaal, Mijn naam is Judith, ik ben in verwachting van ons eerste kindje en ik woon in Zwolle. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen want daar voel ik mij prettiger bij. Maar nu twijfel ik heel erg over de Isala in Zwolle. Je hoort en leest nogal wat horrorverhalen. Er is zelfs een baby onthoofd tijdens de geboorte. Brrrrrr verschrikkelijk. Nu dacht ik dan ga ik in Meppel bevallen, maar helaas is deze afdeling sinds 1 januari 2013 gesloten. Een andere optie is Hoogeveen. Hier heb ik gewoond en dit ziekenhuis ken ik en voelt goed. Maar dit is wel 30-40 minuten rijden en ik vraag me af of dat niet te lang is. Ik hoor graag jullie ervaringen, meningen en tips! Liefs Judith

Hoi judith,

Ik denk dat het belangrijk is dat je een goed gevoel hebt bij de plaats waar je gaat bevallen. Verder zou uk niet te veel luisteren naar horror verhalen, je weet nooit hoe het geheel gegaan is en wat er precies aan de hand was, wel fijn dat je zzo veel keuze hebt bij ons is het thuis of in 1 zhuis de rest is te ver weg.

Succes

Hoi judith,

Misschien is het een idee om een rondleiding aan te vragen in de isala en kun je vragen stellen;) ik ken mensen die vol lof waren. Ik ben bang dat ieder ziekenhuis dingen op zijn naam heeft staan. Zie jij het zelf zitten wanneer je volop in de weeën zou zitten naar Hoogeveen te gaan en wat zegt de verloskundige? Ik wens je veel succes;)

Terug
Bovenaan