Wel of niet bewegen tijdens zwangerschap??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik doe onderzoek naar zwangere vrouwen en bewegen.
Mijn vraag is: Hoe denken jullie over dit onderwerp?
Vinden jullie dat zwanger vrouwen moeten sporten? Zo ja, waarom? Zo niet, waarom niet??

M.v.g. Barry
.

Bewegen is altijd goed, teveel is iets anders.

Ik rijd zelf gewoon paard ben nu 20w2d en rijd gemiddeld zo'n 4x per week een 45 minuten tot een uur, en voel me er super bij.
Maar luister wel naar mn lichaam, ga geen uitgebreide wedstrijden meer starten voorlopig.

Zolang je je er prettig bij voelt gewoon doen, ik ga niet sporten en proberen om mn conditie, spieren ed beter te laten worden, maar gewoon zorgen dat het zo blijft. Hoe fitter je de bevalling ingaat hoe sneller je alles ook weer oppakt.

Groetjes Pauline

hallo

ik sport niet, ben gewoon lui, haha, dus ga nu ook niet beginnen aan een sport, bij mijn 1e kindje ook niet gedaan en zonder sporten komt het er ook, en ik was vrij snel na de bevalling weer op de been hoor, mischien meer wandelen en fietsen of naar een of andere zwangerschapscursus???

succes ermee

groetjes uk

niet heftig sporten voor mij!

Wel veel naar buiten, wandelen en fietsen!
Als ik veel binnen zit, voel ik me alleen maar suffer, misselijker en vermoeider.

Frisse lucht en wandelen is heerlijk.

Heb ik bij beide vorige zwangerschappen tot het eind toe veel gedaan. Alleen op het laatst vd zwangerschap, merkte ik wel dat het sneller te veel werd, kramp, rugpijn, sneller moe ed.
Dus dan wat rustiger aan.

Maar ik moet niet denken aan een sportschool, maar dat deed ik voor ik zwanger werd ook al niet, haha

Succes, met je onderzoek, groetjes,

Hallo Barry,

Is dit een strikvraag?!
Het is algemeen bekend dat het gezond is om te bewegen / te sporten. ik loop normaliter een a twee keer per week een half uurtje op de loopband, ik weet niet of ik dat tijdens mijn zwangerschap met die regelmaat blijf doen maar ga zeker niet stilzitten. verder ben ik in ieder geval van plan om aan zwangerschapsyoga te gaan doen, met name voor de ontspanning maar ook om mijn spieren soepel te houden. zwemmen is overigens ook een optie.

Succes met je onderzoek.

Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en wandel wel zoveel mogelijk, maar heb vrij veel last van mn bekken, het indalen en mn banden dus hele afstanden leg ik niet af. Vandaag weer eens geprobeerd te fietsen maar ik heb nog zo'n mountainbike achtig ding dus moest lekker naar voren hangen om te sturen. Mn kleintje nam me dat niet in dank af ;-)

Ik heb wel een boek met oefeningen, fit rondom de zwangerschap en heb dat welgeteld 1x gedaan hahaha.
Misschien dat ik de laatste paar weekjes nog een heeeeeel klein beetje kan trainen. Voor mn zwangerschap was ik ook geen sportfanaat dus t zit er gewoon niet echt in bij me denk ik.

Uiteraard denk ik dat sporten goed is, of je nou zwanger bent of niet, dus wat dat betreft is iedereen het denk ik wel eens. Het écht doen als je 15 kilo extra aan je voorkant hebt hangen is wat anders ;-)

groetjes Lin

Ik sport niet, maar breng wel 4x per dag mijn kind heen en weer naar school met de fiets. Ik hoef ook qua eten niets te laten staan en kom niet aan. Voel me verder fit.
Heel af en toe doe ik fitness/Yoga thuis met Wii Fit. Ik ben nu zwanger van de 3e (i.e. laatste) en ben van plan om na deze zwangerschap wel weer lekker fit en strak te proberen te worden. Ik zag hier geen reden toe omdat ik wist dat ik meer dan 1 of 2 kinderen wilde. Waarom je suf trainen, als je na 1 of 2 jaar toch weer helemaal uitdijd. Wel heb ik steeds na elke zwangerschap mijn bekkenbodem getraind en een beetje buikspieren omdat je anders snel last van je rug krijgt bij het tillen van je kind(eren).

Succes met je onderzoek,

Anne

Terug
Bovenaan