Wel of niet blijven liggen na IUI

Hoi allemaal!

Even een vraagje voor jullie. Aangezien de volgende IUI zich weer een deze dagen aan zal kondigen, word ik weer wat zenuwachtig!

Ik lees zo vaak dat meiden na de inseminatie even 5 minuten moeten blijven liggen. De vorige keer moest ik direct overeind, want het was klaar en ik kon vertrekken.
Wat is nu de regel?? Wel of niet blijven liggen? Want als dat wel moet, dan blijf ik deze keer dus stug liggen hoor!!

Wat is jullie ervaring?

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger

Het is wisselend geweest met de iui's, lag aan degene die de inseminatie deed. Toen ik meteen moest vertrekken kwamen de rd 12 dagen na de inseminatie. Toen ik 5 min moest blijven liggen, kwamen de rd na 15 dagen aanzetten en heb wel kwaaltjes gehad die ik als positief heb ervaren. Maar goed, het ligt aan degene die de inseminatie uitvoerd.

Liefs

Lydia

Hoi Ginger,

Bij ons in het ziekenhuis hebben ze onderling de afspraak gemaakt dat ze de vrouwen 15 minuutjes laten liggen na de IUI, gewoon om uit te sluiten dat het daar al mis gaat. Er is nooit met onderzoek aangetoond dat het nodig is, maar toch willen ze bij ons het zekere voor het onzekere nemen...en ik voel me er wel prettig bij!

Liefs, Anke

Hoi Ginger,

Bij ons in zh is het normaal om 5 minuutjes te blijven liggen. Dus volgens mij is het overal een beetje anders wat er gedaan wordt met het wel of niet blijven liggen.

Groetjes,

San

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Het is dus overal anders..... Morgen heb ik mijn IUI, ik vraag het maar even aan de gyn. Ach, bij het "gewoon" vrijen, maakt het schijnbaar ook niet uit of je blijft liggen. Dus zal het bij IUI nog wel minder uitmaken, aangezien de zaadjes al hoog ingebracht worden....
We wachten morgen af!

Liefs,

Ginger

Terug
Bovenaan