Wel of niet borstvoeding?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu 20 weken zwanger en ik wordt overladen met ´goede ´ adviezen betreffende
borstvoeding en ben hierdoor zeer aan het twijfelen geslagen.

De verloskundige, kraambureau ´s etc gaan er automatisch van uit dat je kiest voor borstvoeding.
De informatie is daardoor erg eenzijdig.
In eerste instantie dacht ik voor flesvoeding te kiezen, maar nu twijfel ik doordat ik van alle kanten het gevoel krijg hiermee niet ´het beste voor mijn kind te willen ´.

Graag hoor ik van ervaringen van andere vrouwen en waarom zij wel/niet voor borstvoeding hebben gekozen. Ik hoop hiermee een betere keuze te kunnen maken.

Charissa

Hai er is hir nog niet zo lang geleden een hele lange discussie over geweest. Misschien is het handig om die terug te zoeken. Ik geloof dat dat in november of december was. Maar pin me er niet op vast. Echt alles is hier toen de revu gepasseerd. Ik ga even voor je kijken.

groetjes,
Wietske

Ok dit was het onderwerp   "borstvoeding of flesvoeding" en was gestart door claudia77 op 15 november 2005 in totaal 136 reacties dus veel plezier ermee!
Even op zoeken klikken en het onderwerp invullen en kijken op pijler zwangerzijn en de laatste 2 tot 4 maanden bekijken.

Succes,

Wietske

(Dit scheelt een hoop in herhaling vallerij en vervelende opmerkingen heen en weer, wat tijdens die discussie ogal veel gebeurde)

Hoi!

Ik heb 2 jaar geleden net zo zitten tobben als jij hoor. Wilde in mijn gedachten absoluut geen borstvoeding geven. Moest er eerlijk gezegd niks van hebben. Allereerst was ik de hele zwangerschap zo moe dat ik er niet voor elke voeding uit wilde. Ook omdat dit het eerste moment was dat mijn man zich met ons kindje kon binden hoor. Heb ook zeer gevoelige tepels, ook voordat ik zwanger was, eigenlijk altijd.
Ook vond ik het wel genoeg om negen maanden alles te laten, daarna wilde ik iig mijn lichaam weer voor mezelf.

Ik weet dat dit helemaal niet liefdevol klinkt, maar zo voelde ik me. Ben heel erg blij dat ik het ook zo gedaan heb, want als je er niet voor 100% achterstaat is het een nog grotere opgave. Respect heb ik voor alle vrouwen die het wel deden of ze het nu wel of niet lang vol hebben kunnen houden!!!

Het is voor mij goed geweest om flesvoeding te geven. Op deze manier kwamen we er ook achter gekomen  dat mijn zoontje  reflux ( defect maagklepje = waardoor hij de melk niet goed binnen kon houden en alles er met een boog uitspoog) had en veel zwaardere dikkere voeding nodig had.Hij is hier gelukkig overheen gegroeid.

Zo hier mijn hele verhaal. Ik heb veel reacties gekregen op het NIET geven van borstvoeding, maar vind nog steeds dat wanneer je er niet achter staat, het misschien beter is om te laten.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
mama2004

Beste Wietske,

Dankje wel voor je reactie en tip!
Ik zal het allemaal aandachtig  lezen en hoppelijk wordt ik er wijzer van.

Charissa

Beste Wietske,

Dank je wel voor je reactie en tip!
Ik zal het allemaal aandachtig  lezen en hoppelijk wordt ik er wijzer van.

Charissa

Beste Wietske,

Dankjewel voor je reactie en de tip!
Ik zal het allemaal gaan doorlezen en hopelijk word ik er een beetje wijzer van.

Charissa

Hoi Charissa,

Misschien is deze link interessant voor jou? http://www.borstvoeding.com/101redenen.html  .

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan