wel of niet de dokter bellen

Hoi dames,

Ik blijf nog steeds erg misselijk en overgeven.
Gelukkig heb ik nog vakantie tot as maandag.
Heb me slaap overdag af kunnen bouwen naar 1,5 uur. vandaag aan eetschema van verloskundige gehouden met kleine beetjes eten en drinken.

drinken is nu in totaal nog geen 500 ml.
eten heel goed gegaan om het kwartier.
maar gooi dus net weer vocht en me avond eten eruit.

Wat zouden jullie doen? nog wachten tot vrijdag of morgen al contact opnemen met de huisarts.
eventueel misselijkheids medicijnen krijgen.

Hai Larissa,
Wat naar zeg dat je zo misselijk blijft en veel moet overgeven.
Als je dit eetschema van je verloskundige hebt zou ik haar bellen of bij haar even langs gaan.
Zij kan je verder adviseren, of je de huisarts moet bellen of het nog even moet proberen zo...
Succes meis, Beterschap!

Ik zou gewoon de huisarts bellen, die kan dan ook je urine checken en misselijkheidsmedicatie geven. Ik heb nu ook zetpillen tegen de misselijkheid en het helpt zo enorm!

Hoi, ik zou ook even overleggen met de VK .Zij kan je eventueel weer doorsturen naar de huisarts. Anders gaan er weer 2 mensen tussen zitten en daar wordt je ook niet blij van

Vervelend he die misselijkheid. Heb er ook zo erg last van. Braak nog niet. Maar kan er niet door werken

Sterkte

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld.
hij was op vakantie dus de spoedlijn gebeld.
Als ik niks zou horen lag er vanmiddag na 15 uur een receptje bij de huisarts. ik heb nog niks gehoord is nu 3 uur verder.

lekker snel zijn ze daar zeg
ik ben al bij de huisarts geweest, sinds 2 dagen medicijnen tegen misselijkheid

ik gaf niet over, dat nou net niet, maar dat komt ws door mijn spastische darm. ik kan 5 minuten na het eten alles via de andere kant eruit gooien
maar ik ben wel de hele dag zo ontzettend misselijk en moe dat ik niet van de bank af kom en da tmet een kleine van 14 maand
de medicijnen zijn even wennen.
ik mag er niet mee autorijden en kan er heel moe van worden, nou dat was ik al

daarnaast heb ik mij ziekgemeld, heel jammer maar ik heb mijn vakantie niks kunnen doen, alleen ziek op bed liggen. het is afwachten ivm bijwerkingen. gister was ik zo duizelig, vertrouwde mezelf niet meer.
ene kant jammer dat ik in de zw zit , maar ja moet wel wat kunnen doen.
vrijdag moet ik weer aangeven of ik maandag kan werken. dat vind ik wel lastig, zo moe en nog misselijk. de pijn op de borst is minder, nu begint mijn onderrug.
eerst maar kijken hoe de medicatie vandaag en morgen gaan werken. en hoe bepaal je of je de hele dag op de groep kan staan?
ergens had ik pas veel verder in mijn zwangerschap verwacht om anders of minder te gaan werken, maar het loopt gewoon anders.

maar je moet wel je grens aangeven, als je fysiek niet je werk kunt doen

ik heb nu zetpillen,
vanmiddag om 15 uur gebruikt en net weer goed kunnen drinken en eten ja kleine beetjes maar het zit er nu nog in. dus hopen dat het goed blijft gaan.

maandag weer werken op een babygroep op een kinderdagverblijf.

Welke medicijnen hebben jullie? Zelf zit ik sinds het ziekenhuis aan de primperan. Ik heb het nodig ook. Als ik probber af te bouwen word ik meteen weer kotsmisselijk.

Vanwege mijn ervaring (binnen 12 uur in het zkh aan het infuus) is als je je eten en voorl je drinken niet binnen kan houden, je plast nauwelijks meer en bent enorm misselijk bel direct naar de ha!! De vk kan je aanhoren en je doorverwijzen maar meer niet. Recepten komen via de ha dus bel daarheen!!

Succes!!!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan