wel of niet drinken

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

ik probeer nu een half jaar zwanger te worden van de tweede). bij de eerste was ik na een half jaar zwanger.
nu hebben wij as vrijdag een feestje (carnaval) waarbij er waarschijnlijk gedronken gaat worden. en ook met de carnaval wordt er gedronken. nu kan ik goed tegen geen alcohol, maar ja stel dat ik nu toch zwanger zou zijn en wel 2 of 3 glaasjes wijn/bier drink? zal dat dan gevaar kunnen opleveren voor de foetus? mijn laatste ongi was 7-01, maar ben altijd erg onregelmatig.
graag jullie advies hiervoor

Tegen mij zei de dokter dat met een onregelmatige cyclus het verstandig is om voor dat soort feestjes waar gedronken wordt een test te doen. Is de test (nog) negatief dan kan het ook geen kwaad voor het eventuele kindje. Als de test positief zou zijn dan niet meer drinken.

Liefs,

Ik kwam met 9 weken erachter dat ik zwanger was en heb in die tijd erg veel gedronken, het was net vakantie! Gelukkig heb ik een gezond kindje van nu ruim anderhalf jaar.

tja ze zeggen dat je tijdens je zwangerschap een paar glaasjes alcohol mag nuttigen voor mijzelf heb ik zoiets van waarom zou je een risico lopen je wilt graag een kindje, ga er dan ook voledig voor een feestje kan zonder alcohol ook heel gezellig zijn. (dit is geen aanval naar jou hoor, dit is gewoon hoe ik het zelf zou bekijken)

hoi broertje of zusje,
zo denk ik er inderdaad ook over. dus zie het ook zeker niet als een aanval.
toen ik 2 jaar geleden zwanger was van mijn dochter, heb ik helemaal niks gedronken (toen wist ik dus al wel dat ik zwanger was) en het was de mensen geneens opgevallen.
ik denk dat ik as vrijdag gewoon met de auto ga (thanx voor de kou ;-)). en dan over 2 weken maar even een test doen voordat het echte feestgedruis last barst.
ik hou jullie op de hoogte.

xx

met de auto is wel heel slim, mochten mensen vragen waarom je niet drinkt, heel sipel ik ben met de auto, en zeggen ze ahh kom op eentje maar, dan zeg je gewoon, nee ik ken mijzelf 1word dan al heel snel 3,

wij hebben nu inderdaad besloten om met de auto te gaan. ook mijn man zegt, het is veel te koud om te fietsen en misschien ben je wel zwanger.
dus we hebben een goed excuus nu (dus omdat het koud is)

nee ik zou er niet te zwaar aan tillen, wij hebben er langer over gedaan dan verwacht, in het begin houdt je er allemaal rekening mee maar naar een tijdje was ik het goed zat, ging weer naar feestjes en dronk daar ook wat wijntjes, zelfs in het weekend dat ik bevrucht ben. Kan dan echt geen kwaad hoor..toen ik positief teste ben ik uiteraard gelijk gestopt met roken en alcohol..als je test ben je zo pril zwanger, dat je kindje daar nog niets van merkt. Stel (wat ik niet hoop) dat je er bijvoorbeeld 3 jaar over doet, kun je 3 jaar niets meer drinken...maar dat is mijn mening..

Terug
Bovenaan