Wel of niet een tweede kindje?

Vlinder84

New member
hoi allemaal,

wij hebben een zoontje van 2,5 jaar waar we super blij mee zijn en onwijs veel van houden.

In het najaar hadden we besloten na veel twijfel toch voor een tweede kindje te gaan. In november zijn we ook zwanger geworden maar dat is met kerst helaas geëindigd in een miskraam.

Na de miskraam wilde ik het liefste zo snel mogelijk weer zwanger worden maar dat is tot nu toe niet gelukt. Vorige week ongesteld geworden en er nu echt ff helemaal klaar mee...

nu ben ik weer aan het twijfelen of ik nog wel een tweede kindje wil...

ons zoontje wordt steeds ouder en daardoor twijfel ik ook over het leeftijdsverschil en we genieten ook wel van de aandacht die we ons zoontje kunnen geven.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden met kinderen met wat meer leeftijdsverschil tussen de kinderen. Of meiden die bewust voor een kind kiezen...
 
Hoi hoi,

Ik spreek nu als zus met leeftijd verschil en niet als moeder. Ik kom uit een gezin van 4 kinderen, de eerste 3 (ik en mijn zussen) zaten heel dicht bij elkaar. Mijn broertje kwam 6 jaar later. Bij ons is dit nooit een probleem geweest. Wij zijn altijd heel close geweest! dat is natuurlijk per gezin verschillend, ligt er ook aan hoe je er zelf mee omgaat denk ik. Maar het is zeker niet onmogelijk!

Succes met je keuze!
 
Hey Vlinder84

Mijn dochters schelen 8 jaar, net als jij had ik echt de balen ervan dat er zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Ik had helaas geen keuze, mijn pcos heeft roet in het eten gegooid.

Persoonlijk vind ik het geen reden niet te gaan voor een tweede vanwege het eventuele hoge leeftijdsverschil het is echt niet zo erg, de dames zijn 2 handen op 1 buik ontzettend lief om te zien☺

Misschien beredeneer je nu zo omdat je ergens bang bent dat een volgende zwangerschap nog lang op zich laat wachten, komt echt goed meid.

Zet de dingen op een rijtje is het omdat je jezelf wil beschermen vanwege een teleurstelling of vind je het echt een ramp dat de kinderen wat meer verschillen dat je had gewild? Voor en tegens afstrepen tegen elkaar dan komt het vast goed.

Succes!

Groetjes Annemarie
 
Terug
Bovenaan