wel of niet een vierde kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik zit met het volgende...Ik heb 3 kleine kindjes en ik vind het helemaal geweldig. Het is natuurlijk erg druk maar wel super gezellig. Ik dacht eigenlijk dat ik klaar zou zijn. ( mijn moeder zei al van niet... die heeft altijd gezegd dat ik 4 kindjes zou krijgen!)
Ik vind het leuk zo.. heb 2 zonen en 1 dochter dus ook niet een onbewust verlangen naar een geslacht wat ik nog niet heb.... maar toch blijft het stiekem kriebelen. ik zou het leuk vinden om toch nog een kindje erbij te krijgen.
Nou is het huis groot genoeg... de auto is een 7 persoons. financieel redden we het ook en ik kan nog steeds heerlijk thuisblijf moeder zijn. maar nu komt het. toch twijfel ik om kleine dingetjes. Hoe moet ik dat zometeen doen als de oudste naar de basisschool gaat... en wat als de kleinste dan komt om eten? of wat als de kleinste slaapt en ik moet de oudste weer ophalen van school. red ik dat om in me eentje met 4 kleine kinderen naar de huisarts te gaan of wat als ik naar het cb moet... Ik heb geen hulp of oppas dus ik moet alles zelf doen... De jongste 2 hebben ook nog eens reflux.. met de middelste hebben we een vreselijk 1ste jaar gehad... veel in het ziekenhuis non stop huilen en nachten oplopen. de jongste heeft ook reflux maar met de juiste medicijnen heeft hij er weinig last van en spuugt alleen nog veel... maar wat als ik weer een kind krijg met zulke reflux als me dochter. kan ik dat wel? maak ik me nou gewoon te druk om dingen? ik weet het even niet meer...
Mijn kinderen zijn nu 3 jaar en 4 maanden, 1 jaar en 7 maanden en de jongste is 6 maanden.

graag tips, advies en een vriendelijk woordje .. hoe doen jullie dat moeders met 4 of meer kindjes ?

alvast bedankt!

Groetjes Raya

Ik heb er bijna 3, maar heb wel ongeveer dezelfde vragen. Mijn oudste is al naar school en over een weekje ongeveer komt ons derde kindje. Mijn man is 2 weken thuis na de bevalling, maar daarna wordt het inderdaad mijn pakkie-an.

Ik geloof altijd dat als je iets wilt, dan lukt dat ook wel. Maar de manier waarop? Dat weet ik zelf ook nog niet.

Op dit moment ben ik zo slecht mobiel dat ik bijv met de auto mijn kinderen wegbreng. Terwijl het echt een piepklein stukje is. Boodschappen via internet, een hulp in de huishouding heb ik nog niet, maar als het me niet lukt, probeer ik dat ook nog.

De eerste jaren zijn de tropenjaren, maar daarna wordt het wel echt makkelijker. Hoe moeilijk je baby ook was. Je kunt natuurlijk ook nog even wachten met een vierde kindje (als dat kwa jouw leeftijd kan???). Dat geeft veel lucht, kan ik je uit ervaring zeggen. Bij mijn oudste 2 zat er 19 maanden tussen, nu straks tussen nummer 2 en 3 bijna 3 jaar. Heerlijk voor mij.

Kijk ook naar wat het hele gezin aankan en leuk vindt. Ik wil nl ook nog een vierde kindje, maar met een moeilijke kleuter en een man die een vierde niet aan kan, laten wij het hier lekker bij. Mijn grootste wens is in vervulling gegaan. En met een restwens kan ik heel goed leven.

hoi

ik heb er 3 en wij zijn nu voor een 4e kindje begonnen.
mijn oudste is 4 en de anderen zijn 2 en 1.
ik dacht er ook klaar mee te zijn maar iedereen zei van niet! zelfs de vk zei tot de volgende keer en ik moest enorm lachen! maar ja.. het lijkt me heerlijk!

en ook ik heb wel vragen hoor, maar ik weet zeker dat we het redden en we staan er allemaal achter!

mag ik vragen hoeveel leeftijdsverschil jij tussen je kindjes hebt Teygetje?

liefs

de oudste, jongen, is 4 (12-12-2005) de andere 2 (meisjes) zijn 2 (29-11-2007). Dus ze schelen 2 jaar. Dus als alles gaat zoals we wensen zit er dan tussen de oudste en jonste 5,5 jaar!

Terug
Bovenaan